Beach 2012

Vintern är här och sommaren känns sjukt långt borta, men det är nu man börjar förbereda sig inför korpa 2012. Inte för att jag är nån riktigt strandhunk, men jag kan varjefall ge er lite sköna tips hur man gör för att trimma kroppen lite extra.

Jag har skippat vanliga "styrkeövningar" nästan helt och hållet och har kör lite mer crossfit. För er som tycker att dettta låter som rena grekiskan så ska jag förklara lite enklare. Istället för de vanliga "strandraggarövningarna" så kör man övningar där man använder hela kroppen och fler än 3 set som man vanligtvis kör. Alla muskler sammarbetar på ett skönt sätt och det är en mer funktionell träning. Jag har kört såhär i 5 veckor nu och jag märker stor skillnad i grundstyrka. Resultatet vad det gäller utseende droppar jag givetvis senare.

Dagens pass med johannes innehöll detta:

5*8 (80kg)  marklyft
5*8 (80kg) knäböj
5*8 (50kg) utfall
5*8 (70kg) Bänkpress (lite strandraggarövning, men bra pump och basövning)
4*7 chins
avslutningsvis 4 magövningar

Så vill ni må bra i kroppen och inte behöva hänga i vassen i sommar så är det bara att ta tag i tränigen. Här kommer lite bilder från dagens pass.

 



Kommentarer
Postat av: wall

skräll att ni kör utfall........................ : D

2011-12-24 @ 19:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin