Fredag

OS-dag har det inte hänt så mycket fett, förutom att det är fredag och jag är sugen på att tatuera mig.

Hade varit Nice om det inte gjorde så jävla ont och om det var lite billigare.

Pump

Min tanke var att jag skulle höra lite armhävningar och situps för att hålla igång under mon semester, så blev det inte. Så denna vecka var tung att komma tillbaka på.

Körde mitt tredje pass för denna vecka ikväll, kändes helt ok. Nästa vecka ska jag börja med ett kostschema och pumpa på rejält, ska bli spännande att se om det ger något resultat.

Skor

Jag köpte fyra par skor när jag var iväg. För några år sedan var jag fanatiker av skor å shoppade flera par i månaden ibland. Hela hallen var fylld av skor och jag har alltid varit svag för Nike.

Typ för 10-12 år sedan köpte jag mina första Nike airforce One och airmax 90. Nu har dom blivit populära igen, eller snarare kommit till viken och folk har fått upp ögonen för dom. Ska leta på vinden och se om jag hittar några gamla.

Hur som helst så är jag inte lika galen i skor nu men det är ändå fräscht att ha lite nya att glida runt i.

Aftonbladet

Innan jag åkte till USA så haffade en reporter till Aftonbladet mig. Hon frågade hur min helg såg ut, hon skrev väl kanske inte exakt som jag sa, men 5 plus i Aftonbladet är ju inte varje dag.

Shopping

Tänkte packa upp resväskan, lägga upp alla kläder på rad och skryta med allt jag har shoppat i USA. Jag orkade bara lägga allt på golvet, men i morgon ska jag försöka lägga upp det lite coolt så jag får skryta lite.

Tränade fotboll för första gången på sjukt länge, jag var lite ringrostig men det var jävligt roligt. Testade även tränkngskläder och nya matchstället. Allt från adidas. Maatchstället var inte direkt dösnyggt, men med lite sponsorer å så på blir det nog nice.

Beene

Igårkväll blev jag mästare på kortspelet beene, sån chrmefsmästare att Alex, Dmp och frasse fick skämmas!

Ikväll ska jag träna fotboll för första gången på 1.5 månad och sn ska jag packa upp min resväska och se vad jag fick med mig hem från USA

Maaaat

Efter att ha ätit ute varje dag i USA och därmed mycket skräpmat så ska det bli Nice med lite vanlig mat. Idag var Dmp kock och han bjöd på tofugryta å ris, sjukt gott!

Vårkänslor

Visst, jag var sjukt trött i morse och ville ligga kvar i sängen. Men väl på jobbet så var det nice, många glada miner och skön stämning.

Sen är det ju vårkänslor ute, känns trots allt helt ok att vaa hem, fast jag ville sjukt gärna vara kvar.

Sista stranddagen

Ska flyga om några timmar, men passade på att hänga på stranden några timmar mitt på dagen.

Dagens höjdpunkt, förutom mina speedos i string och USAfärger var nog tanten som skulle sola vid strandkanten. Hon satte sig lite väl långt ner och blev översvämmad av vågor.

Dagens trista var att en fiskmås sket på min rygg!

Last night

Så sjukt svårt att förklara hur skönt vädret är här, visst det är stekande sol dagtid, men på kvällen. Det är så sjukt Nice att glida i shorts å t-shirt å nästan svettas.

Vi gled runt lite igår kväll å njöt av sista kvällen. Shoppade lite, käkade smaskig pizza på en italiensk restaurang å bara hade det gött.

Mitt i shoppingen kom ett helt baseboll lag in i affären, sköna dudes!

Shopping

Idag dumpade jag stranden helt för att shoppa loss innan hemfärd. Blev lite mer än vag jag hade räknat med, så det lär inte bli såmyclet mer shopping för mig på ett bra tag.

Men känns skönt med nya skor, kläder och träningskläder. Sista kvällen här, får se vad det blir av. Glida nånstans eller bara mysa.

Surfs up

Lite rastlös som jag är så köpte jag mig en liten bodyboard. Det är rätt höga vågor här så jag tänkte ha lite skoj. Men efter 1 minut knäcktes skiten på mitten. Själva fodralet fick hålla ihop den och det funkade riktigt bra. Sjukt skoj att surfa lite på vågorna. Enda nackdelen är att man åker upp hela vägen på stranden och det känns i knäna när sanden river.

Mitt i allt surfande blev banvakterna galna och började blåsa i speedwayturor. Det var visst hajar utanför stranden. Blev lite panikartat men ingen blev uppäten.

Vi fick vänta ett tag innan man fick bada igen. En annan rolig sak var att två olika dudes kom fram till mig och ville fota mina tatueringar.

Skön dag på stranden som avslutades med shopping och världens godaste burgare med Beo.

Mysig shopping

Igår drog jag å Beo till ett litet mysigt shoppingområde, cityplace. Det var fina fontäner, palmer dekorerade med lampor, affärer, sjukt mycket restauranger och självklart feta bilar.

Plastikopererade tanter och gubbar med lustiga kläder fanns det oxå. Rätt coolt ställe.

Lifeguards

Idag testade jag en ny strand i en ny stad, Lake Worth. Åkte igenom lite fattigare områden där det hängde gäng utanför husen, kändes precis som en gangsterfilm.

Stranden låg på en ö, sjukt fint och precis där jag hängde var det en fet pir rakt ut i vattnet.

På stranden hänger det förutom vanligt folk, en massa lustigt folk, typ sakletare.

Jag låg precis vid ett sånt torn med sånna som vaktar stranden från hajar å att ingen ska drunkna. Självklart så är det hunkar som jobbar där och ännu mer självklart är att jag skulle ha bild med dom.

Djur

Jag är sjukt rädd för vissa djur, typ grävling, vildsvin, fästingar och framförallt ormar, jag hatar ormar.

Här i florida finns det massa djur jag aldrig har sätt innan som jag visst oxå är rädd för. Som tur är så har jag inte sett nån alligator än, men en orm har vi sätt och flera ödlor och i förrgår när vi satt och käkade glass kom det tre tvättbjörnar. Det låter ju ganska sött, men dom var läskiga! Rotade ur en papperskorg och glodde på en som fan.

Massa örnar och stora fåglar kryllar det av, men jag har bara fått bild på fiskmåsar, men dom är ju äckliga dom oxå.

Livet på en pinne

Har inte så mycket spännande att skriva just nu. Eller förut var jag lack, tog mig 1.5 timma att hitta en parkering, höll på att koka inombords. Tillslut när jag hittade en parkering och fick inta stranden släppte allt, vilken jävla dag på stranden.

Livet leker lixom.

Semester från solen

Min kropp behövde verkligen vila från solen, så att jag skulle slippa ömsa skinn som en orm.

Istället för stranden blev det att besöka ett fett shoppingcenter.

Jag köpte inget på hela dagen, för ikväll dja vi till ett ännu större ställe och det kändes onödigt att handla på sig massa sen hitta ännu schysstare saker.

Men jag kunde ju konstatera att det fanns äckligt mycket snygga saker jag verkligen vill ha. Länge sedan jag hade en sån känsla. Lite surt att budgeten är lite begränsad så att jag inte kan handla allt jag vill ha. Kommer bli sjukt svårt att välja.

Hur som helst så anser jag att min hud har vilat klart, så idag ska jag inta stranden igen.

Hästar för miljoner

I morse så hängde jag med lite hästar, dom kostade visst sjukt mycket. Några var värda typ 1 miljon dollar!

Jag är ju inget proffs på hästar och jag har bara varit i målserum vad det gäller stall. Men för er som gillar hästar så antar jag att detta är paradiset. Sjukt fint stall och allt runtomkring. Coolast var nog löpbandet som hästarna fick gå på, riktig workout.

Going for a ride

Asså i Sverige, eller varjefall i Viken så är det raggarna som glider runt med sina bilar på stan å dunkar hög musik, eller volvoraggarna som åker varv på varv och känner sig häftiga. De få stekarna som finns, eller kommer på sommaren har rätt så schyssta bilar, men då är det bakåtslick och en fin skjorta som gäller.

Nu tycker ju såklart folk att olika saker är coolt. Men i USA, eller varjefall Miami så är det inga raggare eller volvokillar som åker runt å dunkar musik. Här är det mörka dudes, tatuerade, kepsen bakofram i sånna sjukt feta bilar som dunkar tung hiphop. Svårt att förklara, men den känslan dom ser ut att ha är så jävla fet. Å vilka bilar, är ingen expert men dra mig baklänges så feta.

Igårkväll när vi åkte förbi Miami City med alla upplysta skyskrapor så kände man sig lite häftig, tills man insåg att man åkte runt i en liten röd Mazda.

Det är inte bara bilarna som är feta. Längs strandpromenaden så åker man longboard, inlines eller feta cyklar. Allt här är lite coolare än i sverige, inte för att cykla kanske är så coolt, men just miljön och allt runtomkring gör det fett.

jag vill oxå vara mörkhyad, ha massa mer tatueringar å en fet bil.

Hotellet

Hotellet på south besch låg riktigt bra. På strandpromenaden precis vid vattnet. Rummet var helt ok och på taket var det en pool med utsikt över havet.

En natt kostade det ca 2500 och det fanns ju betydligt dyrare om man ville ha lyx.

Nackdelen med att bo på strandpromenaden var att festen slutade typ 06.00, dvs ett sjukt liv hela natten.

Men är man i Miami så vet man att det är festens stad.

South beach mördar mina axlar

Jag brände mig DYKTIGT igår. Skulle gärna vilja köra med kokosoljan, men solskydd var ett måste.

Vilken dag, strålande sol och det turkosa vattnet ger mig gåshud.

Kollade även in ett utegym i morse, inte världens fetaste, men miljön runt om gjorde det så fett.

Har tagit massa sköna bilder, men Dom bästa har uteblivit, då Beo förbjöd mig att ha mina nya USA speedos i string! Fan oxå!

Shopping

Kvällen har gått åt till att strosa runt på stadens gator, sjukt fint här. Har kollat in en hel del schyssta affärer å shoppat lite.

Det är så fantastiskt skönt ute, för några dagar sedan så var man i gråa Sverige med vinterjacka. Nu är det shorts å t-shirt som gäller även på kvällen.

Det blir ingen fest här i Miami inatt för oss. Solen och shoppingen har tagit ut sin rätt och vi är rätt slitna.

Det var Nice med djs i vissa butiker och allt annat var lite extra fett, så som det ska vara i USA.

Miami

Tidig morgon och raka spåret till Miami. Turkost vatten, kokosolja och skön musik. Verkar vara fest i varje gatuhörn, jag gillar staden!

Har tillbringat dagen på stranden, nu blir det att kolla in lite skön shopping ochkäka middag.

Tävling

Igårkväll var vi på tävling, hästhoppning. Här i Wellington är det hästar överallt, hela staden är uppbyggd runt stall och fina hoppanläggningar.

Världseliten tävlade, men Rodrigo Pessoa var den enda jag har koll på, han vann inte dock. 84 000 dollar var visst inte så fett till förstapriset, men jag tyckte det lät Nice.

Delray beach

Tog min lilla röda hyrbil å ställde in gpsen på Delray beach. Gos är sjukt smidigt, men veg man inte exakta adressen så får man virra omkring ett tag.

Har hittat en sjukt bra radiokanal som spelar tung hiphop. Nedvevade rutor, kepsen bakifrån och solbrillor. Jag känner mig som världens gangster.

Tillslut hittade jag stranden, sjukt lång å jäkligt fin. Massa folk som surfade och höga vågor. Vattnet såg inte så varmt ut, men dra mig baklänges så skönt det var! 25 grader säkert.

Skön dag. I morgon och söndag är Beo ledig, då ska vi in till Miami å bo på hotell.

Framme

Man är rätt dum när man tänker att resan inte ska bli så jobbig, 10.5 timmar på flyg klarar man ju av. Men asså jag glömde visst räkna in resorna till å från flygplatsen, alla jäkla stationer här i USA och sen hyra bil å hitta (med gps).

Hur som helst är jag framme, helt förstörd och sov 11 timmar inatt. Det är 6 timmar tillbaka här jämfört med Sverige. Internet hos Beo dog när jag skulle in, jävla oflyt. Men nu hänger jag utanför ett McDonalds å snyltar.

Det är sjukt Nice väder här och jag ska försöka hitta en strand så att jg kan bränna mig lite. Det är palmer överallt å så sjukt feta bilar!

Dags att dra, till USA

Om 30 minuter så lyfter vi. Fort Lauderdale, Florida. Hoppas att det inte blir något strul på flygplatsen och att jag får ut min hyrbil, sen ska jag hitta till Wellington. Detta kan bli en spännande dag.

Köpte precis en pasta med ruccola på Arlanda för 139 spänn, ovärt!

Blev intervjuas av Aftonbladet på Centralstationen, dagens fråga: vad gör du i morgon.

Sthlm

Klockan är snart 23 och det är onsdag. Det är puls och mycket folk överallt, en rätt ovan känsla. Hemma i viken är det förmodligen tomt ute nu och om någon är ute så ekar det säkert.

Man är ovan med så mycket folk i rörelse, en rätt skön känsla. Nu kan man inte jämföra Sthlm å viken, men det är rätt spännande att se kontrasterna.

Pannkakor

Idag bjöd Alex å Frasse på pannkakor. Det var sådär snuskigt gott så att man åt lite förmycket. Jag rullade i princip hem å nu har jag ont i magen.

Skridskor

Asså det är så sjukt skoj att åka skridskor. Idag var det lägligt nog skridskor på idrotten. Dammade av mina skridskor och min ruskigt snygga Fbk tröja.

Ibland ångrar jag att jag slutade med hockey, hade varit Nice att brunka lite hockey om kvällarna.

Sol

För första gången på länge så var det klarblå himmel. Det var vårkänslor i luften och riktigt njutbart. Ännu mer njutbart och ännu mer sol får jag om bara några dagar, fan vad jag längtar!

Relax

Igårkväll mådde jag rätt kasst, men efter nån timmas sömn så fick jag lite energi och drog till jockes relax. Det var mer hets än relax där dock. Jag tog det lugnt och deltog inte i så mycket festligheter, men det var Nice att bara hänga där.

Det var fullt hus i bubbelbadet och K bastun fick man nästan sitta i varandras knän för att få plats. Halvnakna killar, korvfest när den är som bäst!

Bröst

Känner mig lite krasslig å hängig men var ändå sugen på pump idag. Gick sådär för mig, men tränade med Jolly J, å det är alltid inspirerande!

Trekamp

En mästerlig trekamp var inplanerad till kvällen. Pingis, badminton och basket. Från en mot en så blev det lag. Jag och Ekberg mot chille å Hällgren. Pingisen tog vi hem enkelt, badmintonen föll vi på mållinjen och sen bröts allt, det blev pizzaätning som sistagren. Det var sjukt jämt men Ekberg åt mest och tog hem segern till oss.

Sen blev det ett gäng rundor stress, vi spelade så hårt så att Securitas kom och undrade vad som försegick. En sjukt rolig kväll.

Unna sig

Fredag och jag känner mig lite halvkrasslig. Pallade verkligen inte att laga mat efter jobbet så jag unnade mig en inbakad falafel.

Passade även på att shoppa lite schyssta träningskläder, mest sånt man har under som inte syns, men ändå jävligt fräscht.

Ikväll är det dags för lite trekamp, jag är inte 100, men ska försöka ta hem det ändå!

Kisa

Äntligen var det dags för den årliga resan till Kisa. Över 180 peppade elever, dängde nybörjare å proffs.

Se upp i backen, sju hål i nacken! Man kan lugnt säga att det var full ös i backen. Skratt, tjo och tjim och stora leenden sken upp hela kisa idag. det som var extra fett var att jag hade 12 nybörjare i snowboardskolan, å dom var så sjukt grymma!

Det är en obeskrivlig känsla när man är iväg med såhär många elever och allt funkar perfekt. Vi har världens bästa ungar!

Det är sånna här dagar man skapar bra relationer, alla borde vara med på detta.

För första och sist gången testade jag skidor, jag trodde ärligt att det skulle vara lätt att åka, men fy fan så svårt fet var! Jag var så kass och det var sjukt läskigt!

Dagen avsltades dock lite trist när ambulansen fick komma. Ett ben och huvud fick sig rejäla smällar och det blev lite längre häng i kisa än beräknat. Men nu är vi hemma och jag kommer sova sjukt gott i natt.

Middag å final

Idag var det min tur att bjuda på mat. Grabbarna hade ett tungt pass med Vimmerby och behövde ett riktigt brunkarmål. Blev lassange och en schysst sallad.

Just nu ligger vi utslagna i soffan och inväntar PHfinalen.

PH

I morgon är set sista avsnittet av PH, många veckors, skratt, hat, väntan, spänning å massa sjuka känslor.

Många tycker att PH är helt hjärndött och att alla som är med är helt pantade. Jag kan delvis hålla med, men det är någon slags dragningskraft som gör att man vill se varje avsnitt och personerna som är me gör att det blir spännande.

Min favoriter genom hela programmet har varit Fröidh och Samir, så nu hoppas jag att Samir vinner, för han är en sån legend.

Jeppe har tagit priset som årets svin, men ikväll visade Emelie att hon är snäppet värre, fy fan!

Jag är sjukt pepp på morgondagen och den som spoilar något ska få ångra det in i graven!

Stress

Idag körde vi stress eller straffar i gymnastiksalen. Jag hade mina jeans på mig och som var lite väl tajta för att spela fotboll i.

Blev att gå med ett stort hål i byxorna på eftermiddagen.

Thai

Det är inte bara jag som ska resa, inatt drar ett gäng sköna dudes till Thailand för några veckors semester. Nisse, kryckan och butiken är tre av dom. För första gången någonsin så kommer jag vara starkare än Jacke när han kommer hem.

Ha det fint i thai å hälsa Buddy!

Miami

Har bokat resa till Miami, så om 1.5 vecka hänger jag på Miami beach, känns rätt så jävla nice!

Bra träningshelg

Bröst å triceps i fredags, ben igår och axlar å biceps idag. Riktigt bra träningshelg. Gårdagens Benpass tog nog mest för idag har jag svårt att röra mig.

Körde ett stenhårt pass ned Jolla idag, axlarna skriker så trötta är dom.

Bowling

Föe några år sedan körde jag korpbowling, jag var rätt seriös och det gick bra, till en början. Sista säsongen jag spelade spårade ur och jag var så sjukt dålig och allt gick åt skogen.

Idag skulle vi spela bowling för skojs skull, och jag förstod direkt varför jag slutade.

Discobowling är ju lite skönt med alla lampor å så, men fy fan så dålig jag var.

Ung

Tro det eller ej, men en gång har jag oxå varit ung och ibland lite dum. Jag hade dreadlocks i sex år, skönt, just då rätt coolt och jävligt äckligt. Polisen plockade mig för jag såg hög ut, eller förmodligen bara lustig ut. Jag blev kallad pundare. Jag åkte skateboard varje dag, spelade fotboll i div 3. Jag reste runt i Sverige flera gånger i månaden och jag levde livet.

Rätt Nice att vara ung ändå.