Lördag

Lördag och det levererade som jag antog, strålande sol och vinden hade avtagit. Glasögonbrännan slipades lite extra och vi grillade i backen, fantastisk dag helt enkelt. Kameran åkte även med och vi fotade en hel del i parken. Jakob var proffsfotograf. De bilder som inte läggs upp här kommer att finnas på mejeriet och kan hämtas där via usbminne.

Gubbarna (jag, Harry och jögga) drog till saunavärlden på experium och nu är man som en helt ny människa.
Sista kvällen här i Sälen och det blir en gansak lugn och stillsamm tillställning i stugorna. I morgon skulle jag bege mig mot Trysil, men tråkigt nog så har det inträffat lite tråkigheter där så jag måste bege mig hemåt. Så kommande vecka är jag öppen för förslag, Åre kanske?
Här kommer varjefall ett gäng sköna bilder från dagens åkning.

Sol vind och vatten

För första gången på snart en månad så gick jag upp när siffran på klockan startade på en nolla. 08.00, sjukt tid för en semseter, fast nu är det som sagt var jobb. Solen gav ett ganska lovande intryck men väl i liften så var det vinden som tog över, näst intill sotrm idag oxå. Efter några åk hittade vi lä i toppstugan och kunde avnjuta en sjuklgit god varm choklad.
Parken var målet för eftermiddagen. Pinkpark brukar leverera men iår är den faktist sådär, den funkar men inte mer. Railsen håller bra standard men hoppen är inge vidare. Några eldsjälar som är med på resan är riktiga parkråttor, det gillas starkt.
Brädan var på renovering över natten och fick sig en planslipning, vallning och slipade stålkanter, det blev en riktigt pistfräsare. Under kvällen var det det klassiksa tacostabberaset då man äter tills man storknar. Större delen av gänget var på experium och badade där även Jean Pierre från Paradise Hotel syntes till. Det hela slutade dock med ett sprucket ögonbryn och ett besök på akuten.
I morgon är det lördag och det kommer att frälsa.
'

Sälen och lite jobb

Igår så tog vi bussen mot Sälen. 50 taggade och uppspelta kids och en ganska så trång buss gjorde att det blev en näst intill sömnlös natt. 8.00 rullade bussen in i Lindvallen, en snabb frulle och sen upp å åka. Förmiddagen spenderades i barnbacken med nybörjarna, riktigt skoj att lära ut lite brädåkning.
Det var ganska blåsigt så hade man inte haft hjälm hade man haft en sjukt snabb frisyr, förutom Harry som oavsett väder har en snabb frysir. Lunch på Experium och tröttheten började smyga sig på.
När vi väl fick nycklarna till stugorna och middagen var uppäten så kan ju säga att soffläge var det mest aktuella. Dessa dagar i Sälen är mina enda dagar jag "jobbar" på dessa två månader. Så jag sammanfattar denna dag på jobbet som helt ok.

Vår

Känns rätt gött att vara på en snabbvisit i Viken. Sov som en gud i min säng inatt och dagen har jag spenderat genom häng i tatueringsstudion och mat på Accapulco och Thai Hoa. Lika bra att käka upp sig lite. Accapulco var godast och pizzan satt sig som en sten som sakta smältes ner av vårens härliga luft.
För våren är verkligen här, bryggorna i hamnen smörjdes in med tjära och det luktar så förbannat gott så att man blir sugen på att smaka om det är lika gott att äta som att lukta på.
I morgon blir det att packa väskan igen och jag beger mig till Sälen och Trysil. Hoppas att det finns någon snö kvar.

Sverje

Äntligen har jag landat i Sverige och sitter på bussen hem till Viken. Resan kan vara bland det segaste jag varit med om. Lämnade St. Anton vid 19.00, två timmars tåg till Zurich och där staratade dödsväntan i 12 timmar. Att vänta kan vara det tråkigaste som finns, och att vänta själv är lika med döden! Sov till och från i några timmar, tiden stod stilla och jag kunde betalat alla mina pengar för att få vara hemma.
Planet var givetvis försenat och väl i Sverige så blev det sjukt stressigt för att hinna med bussen hem, kom 5 minuter innan den gick, perfekt tajming efter ett sjukt segt dygn.
Ikväll bjuder Östin/wigander på middag och det är första semin mellan FBK och Brynäs. Kommer kännas jävligt gutt att komma hem faktist! Här kommer lite bilder från sista timmarna i St.Anton.
Klarar man inte av pisterna så får man åka helikopter ner
Beachen fick leverera en sista gån och jag kan lova att den tog!
Albin vet hur det känns att förlora i kortspel
våt kök var ingen vacker syn de sista dagarna. En slurk av detta och det är tack å godnatt
Dögge har blivit skatare
Ganska så stekiga
Kommer att sakna
Hängde med en skön dude på flygplatsen. Vill köpa en sån tee
12 timmars väntan på en flygplats är precis lika tråkigt som det låter

Tack å hej

Nu är min lilla tripp till Österike och St. Anton över. 2 sjukt snabba veckor har svept förbi och jag har haft sjukligt skoj. Åkningen har varit som smör, rätt så nice enligt mig. När backarna inte har levererat så har vi hängt på beachen, typ lika bra som korpa.

Har fått några sköna åk i parken och en livsfarlig hajkning. Underbara utsikter och ja, allt man kan begära på en skidsemester.

Uteställena har varit helt ok, men förfesterna har varit fantastiskt bra med mörkerkurragömma och många roliga kortspel. Albin har varit den stora förloraren. Har träffat nya sköna människor. Ja det har varit så fantastiskt gött att få en sånhär njutbar semester.

Tackar Dögge, Gurra och Albin för att dom tagit hand om mig och jag har fått bo i deras monsterhus. Tackar Matte och Björkman för att dom har haft internet så vi har kunnat se hockey och BB, självklart sinnessjutk skoj att hänga med dom utan internet. Tackar Berka för att han är en sån hunk och kan så bra Tyska. Tack tack alla andra bummare jag har träffat på oxå, vi lär ses mer! Sist men inte minst tackar jag Mao/u?! Du kommer få ett inlägg nångång, du har levererat så jävla många sjuka kommentarer så man inte vet om du är på riktigt!

Här kommer lite sköna kort från vår sista soliga dag på beachen. Kommer säket en liten skön uppdatering senare med lite randomkort från denna semester. Nu väntar tåg till Zurich och där 12 timmars väntan på mitt flyg hem till Sverige. Har en känsla av att det kan bli sjukt segt.

Lite park

Vädergudarna i Österike verkar älska solen. Väderrapporten sa regn, snö och mulet, istället levererades det sol. För första gången på hela resan åkte systemkameran med och det knäpptes en hel del bilder. Björkman hittade varekn on-knappen eller fokus. Men några helt ok bilder fick vi varejfall.

Berka smekte nästan in en 540, albin railade för första gången och Björkman var precis som vanligt.

Hajkning på liv och död

Jag skulle få följa med på min livs första hajkning. Vi skulle erövra två toppar. Nu är jag glad att jag lever. Först så var det en sjukt brant hajkning för att komma upp på första toppen, lite halvt läskigt. Väl uppe var det en fantastiskt fin utsikt. Helt magiskt faktist.
Sen skulle vi ta oss ner, det fanns en väg och det skulle börjas med att passera en passage som var 5 meter lång och var mellan 50-70 cm brett med 300 meters stup på varje sida. Jag var gråtfärdig och även de mer "erfarna" åkarna var nära på att göra i brallan.
jag var näst sist ut och jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd. Hade det varit i pisten och inget stup hade det inte varit något problem, men nu när man visste att ett felskär skulle kosta en livet så var man inte så kaxig.. Alla klarade sig och det kändes som att vinna VM guld.
Vi fortsatte och nästa topp var inte alls lika farlig, dock sjukt jobbigt att gå på drygt 2700 meters höjd. Åkningen var ingen hödjare men det var ändå fett att se ut över alla bergstoppar. Mäktig känsla. Jag är glad att jag hängde med och fick se lite mer av St.Anton än beachen. Och jag är sjukt glad att alla klarade sig. Kan kännas som en viss överdrivenhet av mig, men så här kände jag.
Här kommer en bildbomb från denna dag.

Nakenlekar

Gårdagens stora projekt var att försöka fixa St. Antons populäraste vykort. Vi letade oss upp på en solig, men ganska så blåsig topp och klädde av oss. Allt gick enligt planerna tills en hund och en sjukvårdare dök upp, panik utbröt och dögge som fick på sig en T-shirt fick bli skydd för oss andra. Hunden var galen och skällde på oss. sjukvårdaren frågade vänligt med bestämt om vi hade något weed som gjorde hunden orolig, weed hade vi inte men frös det gjorde vi!
Vi fick några helt ok bilder som kommer att sälja som smör under nästa säsong. Vill ni köpa vykorten så hör av er.

Powder

Igår snöade en hel del och folk började härja om att åka puder vid liftöppning. Vi hakade givetvis på, snacket asså. Först å främst var det karokemåndag och vi var så sjukt nära att få sjunga. Vi hade beställt Waka Waka med Shakira men vi fick springa till bussen precis när det var vår tur, oflyt.

hur gick det med liftöppningen då? 07.30 ringde min klocka, resten avgänget låg och sov och jag tog på mig ansvaret för att kolla vädret. Jag kisade och registrerade dimma bort mot bergen. La mig direkt och somnade om. 12.00 var vi uppe och pudret var gansak så uppkört, men vi hittade lite "turistpuder" och fick några sköna åk.

Vi skulle fota lite sköna nakenbilder till St.Antons vykortsföretag, vi fick inte så många bra kort då jag gjorde bort mig och mitt i fotograferingen så kom en hund och en lavingubbe. Han måste trott att vi var dumma i huvet. Bilderna ska tas om i morgon och det kommer givetvis bli tittarrekord.

vi avslutade en skön dag med en kylande drink på balkongen. Ikväll är det swedish night

Full frys

efter en veckas klarblå himmel så har vi nu fått känna på vind, snö, moln och en tjock dimma. Riktigt segt när man är på semester och vill lapa sol och få några sköna åk. Fast det kan vara rätt gött att känna att man har semester och inte behöver göra ett skit, sova länmge och bara ha det gött.
Igår blev det full frys, svensson svensson och halva Big Fish. Bakade även lite scones till grabbarna. Vi började att städa oxå men kom ganska snabbt på att det var betydligt roligare film.
jag har börjat få ordning på mitt ansikte som i princip ramlat av. Har aldrig varit så torr som jag varit de senaste dagarna. men nu känns det bättre och jag ser inte ut som en ödla som ömsar skinn längre.
Poesi för fiskar leverar och "nakenlekar" är den bästa dom har gjort.
här ska man egentligen se vackra bergstoppar, var lite mulet idag
här är det lilla förrådet med burkar som grabbarna har jobbat ihop under 3 veckor
rastlös filmkväll
Två rävar som trottsade vädret och förmodligen ägde i backen
lite grönsaker till kvällens middag
Berka tog handfatet när det var kö till toan
avslutar med två rätt smutsiga laviner

Helvete

idag var första gången på en vecka vi såg moln, molnen kom in runt 2 hugget och vi drog hem direkt. Oniell hade nån tävling idag, Ogge var med å frälste, på beachen asså.
Just nu är det hockey och det är sån jävla katastrof. Finns inget lag jag hatar mer än HV 71. Fan så äckliga dom är.
Berka har den värsta fotsvetten i världen och nu är jag så jävla lack.
hade jag druckit alkohol så hade jag supit ner mig idag, men nu ska jag dricka fanta tills jag storknar

BB

Efter att slaviskt ha följt BB 24/7 så har jag under dessa dagar missat allt. Detta håller nu på att åtgärdas genom ett BB-maraton. Verkar vara en hel del bus i huset och folk är ruggigt lacka på varandra. Sipan verkar helt efterbliven och har stora problem med at ge å ta.
Hannah har lämnat huset vilket är skandal, hon gjorde hela programmet! Larsa har börjat hitta formen och var väl en av dom som startade busen som nu har gått till överdrift.
Annars har det varit en fantastiskt bra dag ute i backarna. Vi åkte en hel del idag och åkningen flyter på. Grabbarna grus plus Mau bor riktgit fint, dock saknas tvättmaskin och en i huset (säger inte vem) har haft sina kallingar i en vecka nu, han vädrade dom igår och nu kan man ha dom en vecka till?
För en gångs skull kommer lite bilder som INTE är från backen.
Här ser vi Mattes och Björkmans lilla krypin, välstädat och så
Här tillbringar jag dessa veckor tillsammans med Albin, Gurra och Ogge
Grabbarna orkade ingen fest så det blev en mysig filmkväll
Albin förlorade skitgubbe och åkte på stryk av alla andra deltagare
Ogge kör det dagliga inköpen, alkohol och chips
Här har vi utbudet i de flesta matbutikerna, godis eller alkohol
Gymgrossisten kan slänga sig i väggen. Här är Nossi
bra pris på fräscha bananer

Beachen

Låter kanske lite tjatigt, men det är svårt att förstå när man inte är här. Men att hänga på "beachen" lira lite skön musik och njuta av solen är så jääävla skönt. Igår var vi typ uppe vid liftöppning, men emd tanke på värmen på dagarna och sen minus på nätterna så blir det is, och det är inte så skönt att åka på, för jag glömde skridskorna hemma. Så hädanefter så blir det in runt 11 hugget då snön har blivit som smör.

Den såkallade beachen ligger med utsikt över hela snowparken och de flesta som åker där är rätt grymma, jag har inte vågat testa på än, men ska väl visa mina klassiska fiskmåshopp inom en snar framtid. Igår fyllde en av säsongarna år, och det verkar vara en sak man inte vill göra här nere.

För övrigt så är det ett sjukt hetts på hockeyn för tillfället och igår avgjorde HV genom att "maga" in pucken. Nya tag i Karlstad i morgon.

Sönderstekt

Efter lite strul med att föra över bilder så fick jag låna Ryderstens mobil och fota lite, jag har fotat mer på dessa 3 dagar än vad han har gjort på hela säsongen.

Ikväll har vi spelat skitgubbe och straffet blev slag på låret från samtliga deltagare. Albin fick smaka och bilder kommer givetvis under morgondagen.

Vädret är sjukt stekigt och min näsa är sönderstekt. Efter några åk samlas alla på "beachen" och där är det stek för hela slanten. Åkningen är fantastiskt skön och snön är som smör i backen! En hel del stek som ni förstår.

Det dricks en hel del alkohol här uppe, jag håller mig till fantan och den är tråkigt nog dyrare än ölen! Och dessa säsongar dricker mer öl än vatten, för se om det blir korpa eller vassen för dessa till sommaren.

kanske har sagt det förr, men livet leker här nere och folket är så jävla gött att hänga med. Njut av lite sköna bilder och boka en resa till skidort snarast möjligt!

Första dagen

Yes, idag blev det som sagt var ingen åkning, istället var fotbollsturnering på schemat. Hela St Antons svenskgäng samlades och det var hysteri runt planen. Solen stekte och alla var taggade. Anton "frälsarn" Lindmark är skadad och jag fick ta hans plats som frälsare. Givetvis kom jag i vinnande laget och levererade så att folk satt i halsen.

Ikväll vankas det visst inflyttnignsfest för mig och karoke-måndag.

Rydersten är korad till ställets mest flottigaste kille, på bilderna kankse ni förstår varför. Här kommer en liten bomb av bilder. Titta och njuta!

St. Anton

Efter en sjuhelvetes resa så är jag äntligen framme, har fått sova några timmar och nästan fått frukost på sängen. Själva flyget tog bara 2 timmar men väl i Switzerland så fick jag vänta sjukt länge på tåget mot St. Anton. Man fick visst röka inomhus och majoriteten av dom som hängde på stationen var fulla, det var ju trotts allt söndag.

Jag var sjukt sliten 12 timmar efter jag lämnat Sthlm, men blev genast piggare när jag möttes av ett SJUKT fräscht gäng vid tåget. Jag fick ett eget rum och idag blir det fotbollsturnering, första åkdagen får visst vänta. Solen skiner och livet leker!

Flyg

Efter en stressig morgon och oändligt med packning tog jag mig och mitt liv ut till Arlanda. Helvete vad svettig man blir av att bära packning!

Väl på Arlanda så strulade incheckningen och jag trodde att jag hade bokat fel. Men allt löser sig som mormor alltid sa, och hon hade rätt! Nu har jag slagit mig ner i en sportsbar, kollar fotboll och beställt en vegburgare för 200 spänn!

Jag lyfter om 2 timmar och jag bjuder på en klassisk bild från toan!

Dudes

Lördag, city fylls med människor och solen skiner. En perfekt dag att njuta av livet. Det glider en kille med lila hår, en brud med en lång röd mantel, ingen bryr sig, alla njuter av dagen!

En perfekt dag att hooka upp med Morgan Freedude . Vi chillade på ett schysst hak, han gjorde en videoinspelning som senare kommer på hans blogg. Vi käkade världens godast hummus och jag har fått lite sköna Freedude saker som ni kommer att älska!

I morgon bär det av till St Anton och det är sjukt pepp!

Tuben

Sitter på tuben och bloggar samtidigt, kan knappast bli mer hippt! Har precis käka lunch med Fritz. Han gör sig redo inför beach 2012 så pizza var ett givet val att käka.

I helgen spelade Fritz och hans dudes shitxfaced i Borlänge. Det var visst ett riktigt schethöl-lantis-ställe och i sommar ska dom spela i Viken! Kommer bli galet.

Kolla in deras blogg : shitxfaced.com

Ingen?

Från allt till ingen. När man kommer från en liten stad vet människorna där allt om en. Att vara anonym går inte, det snackas alltid och om man sticker ut med nåt så ses man som sjuk .

Rena motsattsen är det i en storstad, här får man se ut hur man vill utan att någon bryr sig eller kommenterar. Man kan glida runt och ingen vet vem man är, en rätt skön känsla.

Inte för att jag har något emot småstadslivet, jag gillar det skarpt. Men ibland kan det vara skönt att komma iväg och inte vara någon. Så denna vecka är jag ingen, eller en i mängden.

Livet leker

Sovit 12 timmar, solen skiner och livet leker. Känns sjukt värt med semester och väderhunken Tobbe levererar i vanlig ordning.

Det enda som suger är att jag inte har nåt trådlöst internet så kan inte ladda upp massa smaskiga bilder som jag har tagit dessa dagar. Så ni får nöja er med lite smått å gott

Nakenlekar?

Nakenlekar är ju rätt så mysigt. Men vad gör man om man inte får komma till. Detta filmklipp kan vara det bästa på sjukt länge! Snibben har verkligen löst alla killars problem

Fantastiskt bra och blir roligare för varje gång man tittar på det . På bilden nedan ser vi Peer, han är en legend i Gunnebo och han vet vad nakenlekar är på Gunnebo IP

Schtockholm

Semestern har börjat, jag sitter på tuben och har precis hängt med världens skönaste dude, Morgan Freedude! En kopp te och slappt häng.

Morgan gör så att man blir peppad på allt, vi smed lite planer och inom en snar framtid kommer ni som älskar bloggen älska den ännu mer!

Håll till godo

Solen

Solen är här och lite varmare än för några veckor sedan. Det gör att dom flesta blir glada. Men en överdrift är när många börjar slita av sig kläderna och säger att det är vår på riktigt, sakta i backarna nu. Visst är det skönt ute men shortsväder är det knappast.

Jag kör vinterjackan å mössan fortfarande och det är precis lagom. Jag lovar att det kommer en sväng snö till innan våren är här på riktigt. Men i solens tecken så slänger jag lite kort som har med solen att göra. Njutbart

Fler besökare?

Har lite bra tips till er som vill ha upp tittarstatistiken oxå. Klicka på denna länken och registrera er där, enkelt smidigt och ger bra resultat bara efter någon vecka! Kan vara fint att få lite random besökare från hela norden.
klicka och registrera er

VFF

Idag var det en efterlängtat comeback i VFFtröjan. Efter 5 års spel i Gunnebo gick jag tillbaka till min moderklubb där allt började. Kändes riktit fint och extra roligt med fin konstrgräsmatta och skinande sol. Jag fick spela ytterback, en gång ytterback alltid ytterback som man brukar säga.
Hur gick matchen då? jo för min del gick det hel ok, jag har varit sjuk hela veckan så hade det lite jobbigt med flåset. Vi fick 1-0 i baken tidigt på straff, det stod sig halvleken ut.
I andra så gjorde Fält 1-1 men direkt efter så satt dom 2-1 på frispark. Vår målkung Oscar Ring gjorde 2-2 och alla trodde på ett lika resultat. Tji fick vi då Högsby kunde göra 3-2 i slutet av matchen.
Sett över hela matchen är jag nöjd med vår insatts, Högsby kvalade till DIV 3 förra säsongen och dom var storleken större än oss denna dag. Det var varjefall roligt att få spela igen och hela gänget är fantastiskt skönt. Det var min första och sista match på ett bra tag nu känns tråkigt fotbollsmässigt, men fantastiskt gött med semster.
Här är en gammal bild från när man var fräslare i Gunnebo. hehe.

Smakar underbart

Vissa saker ser man fram emot, och när man väl är där så är det så jäkla gutt! För över ett år sen begärde jag tjänstledigt och när är jag här, 2 månaders ledighet!

Känns nästan lite sjukt. Ska chilla omkring i lite sköna skidorter men skönt folk och ha det så fruktansvärt skönt.

Varvar ner några dagar i Sthlm innan jag beger mig till Österrike och st anton, därefter Sälen, trysil och åre. Här kommer jag uppdatera så ofta jag bara kan så ni ska få ta del av mina upplevelser, så sprid detta vidare och ha det fantastiskt bra vart ni än är!

Smak påt

smaskigt från huset

Jahopp. När man är sjuk så har man enormt mycket dötid, som tur är så rullar BB live på i vanlig ordning. Programmet som ger en såkallad hatkärlek och som folk inte vill se men tittar ändå. Man kollar en gång, börjar hata några och kolllar dagen efter igen. Som en drog. Här kommer lite smarrig update.

De flesta är riktigt trötta på Jessica som lägger i sig i precis allt. Om man är trött på henne i tvsoffan så kan man ju bara tänka sig hur trötta dom är på henne inne i huset. Till en början var det lite skoj med konflikerna, men nu är det en överdrift och hon bör åka ut snarast möjligt. Detsamma gäller Hanna R som är en av dom som tror sig mest i huset, hon gnäller alltid på Jessica men är minst lika jobbig själv, helvete vad jag stör mig på henne!
Sipan har jag börjat gillla mer å mer, en ganska slapp kille som missbrukar fett alldeles förofta, vilket måsta vara positivt! Han pallade inte kylan och begav sig in i värmen, rätt skönt drag!
Hannah slutar aldrig att bjud apå sigsjälv. Idag fick dom sin budget för resten av veckan. 150kr var. Hannah valde att köpa cigg och nudlar för sina pengar, vilken hjälte!
Joe är den jag stör mig allra mest på, han var rolig till en böjran men nu är han en sån pajjas! första fyllan dansade han halvnaken och i högklackat. Alla tykte han var döskön och gav han cred, han gängade äcen med Hannah och det blev hans fall. Nu är han precis dödskär i henne och försöker få uppmärksamhet genom att klä av sig och spela apa. Funkar inte i längden. Att klä av sig halvnaken och dansa är han ju inte ensam om, men Joe är en pajjas som snart kan böraj räkna sina dagar.
Lars då? Larsa har inte busat så mycket som alla hans lovord säger, gansak anonym och har hamnat lite i ingemansland, att vara anonym klarar man sig inte på i längden så han måste börja leverera snarast möjligt!
Svartsjukedramat mellan Marcello och Annica var i stort fokus inatt, Marcello har minst sagt gjort bort sig. Ammandus har hittat en myskompis i form av en underklädsmodell. Rätt gött för honom!!