The man behind the mask

Idag hyllar jag min kollega Ludde. Aftonbladet, Expressen, tv sporten har hyllat viks insats mot ssk i lördags. Ludde visade varför han blev utsedd till säsongens viktigaste spelare av VIKs fans.

Han spikade igen och när ssk pressade på som mest så var han som bäst. Ludde gjorde en såndär räddning man kan se på YouTubes topplista, den var helt magiskt och roligt nog så gick målnollan då alla trodde att pucken gick in.

Helt rätt att han för första gången i VTs kogghistoria tar hem alla koggar i en å samma match.

Sista dagen

Sista dagen på en fantastisk resa med fantastiska ungdomar. Att vi skulle gå upp extra tidigt och på köpet stölla fram klockan en timma var väl inte veckans höjdpunkt.

Som tur var så fixade jag frukosten så alla fick några minuter extra.

Dagen till ära bjöd Sälen på snöstorm å sjukt dålig sikt. Hälften av truppen valde att inte åka, men några tappra krigare gav sig ut i backarna.

Lite puderåkning tackar man ju inte nej till. Åkningen var riktigt skön, men sikten var så dålig så det var nästan farligt att åka. Lasse, en av de galnaste skulle testa pinkparks största rail, jävlar vad han flög! På andra försöket satt den, å jävlar vad fett !

Vi avrundade med en buffé och nu sitter vi påväg hem till viken.

I vanlig ordning var det en sjukt bra resa! Sälen och mejeriet levererar.

Stökigt

Vår stuga har haft lite som motto att städningen tar vi på söndag. Å jävlar vad det märktes idag. Städa en hel stuga efter 4 dagars nedskräpning.

Det var inga pigga individer i morse när vi gick upp extra tidigt, men jag tyckte att slla krigade på bra.

Stugan är städad och nu har vi intagit snökaos i backen.

Stek

Idag kom äntligen solen, och dra mig baklänges vilken sol. Inte ett moln och perfekt temperatur.

Vi har hängt i parken hela dagen och detta är ta mig fan livet. Finns inte mycket man kan jämför med en sångör dag.

När högtalarna i parken dunkar skön hiphop och solen steker, du är man i form.

En helt fantastisk dag!

Fredagsmys

Sinnes vilken kväll. Tre grymma kockar som fixade tacos till hela stugan, så gott så att Filip åt 6, ja 6!!! Tacos!!!

Det blev bastu för majoriteten, men i morgon är set riktiga bastutacet med rull i snön.

Några stugor kolla leta Dance men vi ledare ville se fotboll, Zlatan frälste!

23.30 så var det visst dags att fixa mitt skägg, det testades lite olika varianter, raggare, gangster, men slutade med att jag just nu endast besitter en mustasch.

Puder

Att gå upp lika tidigt som när det är skola var inte jättepopulärt i morse. Ett ganska trött gäng åt frukost. Dock så var dom jävligt grymma och vår stuga var först till bussen, vilket vi ska belönas för.

Tandådalen var dagens hållplats och nästan 30cm nysnö skulle mosas. Dra mig baklänges vilka sköna åk. Vi flög, ramlade och smekte snön.

Dagen har varit så sjukt rolig vi är sinnes nöjda.

Vi avslutade med lite kvällsåkning här i Lindvallen och härnäst på schemat är fredagsmys och tacos.

Sälen

8 tinnar på en buss, mitt i natten dessutom, är ingen lek. Jag blundande några gånger och min skönhetssömn blev jag ju knappast vackrare av.

Men bussresan är alltid värd det, när man får en heldag extra att åka på i Sälen.

Efter frukost och skidhyrning så var det full fart i backen, både nybörjare och proffs. Vi hängde mest med nybörjarna, och det var hur roligt som helst. Inte bara roligt för att dom ramlade och hade svårt med att svänga, utan oxå roligt för att se dom så lyckliga.

Sikten var inte den bästa och snön öste ner, men vi fick ett gäng sköna åk med puderkänsla.

Middag

Mitt i all tentastress så unnade vi oss en middag på Harrys och en bio till efterrätt. Harrys vegburgare är riktigt trevlig.

Focus var rullen som skulle skådas, en riktigt skön film med Will Smith, som jag starkt rekomenderar.

En härlig kväll.

Vardagen

Tillbaka till verkligheten och måndag. Fick en tenta i fredags, men med tanke på träningslägret så kunde jag inte börja med den. Så idag har jag krigar hela dagen och konmer att bli så några dagar till, tills jag åker till Sälen på onsdag, då måste jag vara klar.

För att kunna koncentrera mig ikväll rev vi av ett riktigt bra gympass. Så nu är jag redo för ännu några timmars plugg.

Borren

Jag trodde att det roliga skulle stanna vid det som hände på natten, så blev det inte. Hotellfrukosten var rätt spännande och en hel del historier flödade, tyvärr närvarade bara 50% av truppen pga olika anledningar.

När vi väl skulle dra så var det ett rum som gick i baklås, det gick helt enkelt inte att ta sig in. Vaktmästaren kom stormandes med kofot, hammare och den största borrmaksinen jag skådat.

Efter ett gäng försök att bända upp dörren tog han till borren, å jävlar vad det borrades.

Vaktmästarens motto var "tålamod" och det hade han verkligen. Tillslut gav låset vika och väskorna kunde hämtas.

En fantastisk avslutning på en sjuk resa.

Avslutningen

Efter att uppdraget med träning och matcher var avslutat så blev det fokus på annat, nämligen lite party. Jag, Jacke och Ekberg värmde upp i gymmet, där Ekberg agerade dj. Det hände en liten incident med bar överkropp och några som kom in, men den historien stannar där.

Rum 328 med Ekeberg i spetsen skulle senare hålla i festen. Att det inte blev klagomål är ett under. Allsång, dans och ett jävla liv. En lagfest när den är som bäst. Preusse hade med två kilo godis istället för alkohol, det är plus i kanten om jag får sätta betyg.

Väl på krogen så röjde vi som aldrig förr, det som hände efter 23.30 får vara osagt, men jävlar vilka historier det kommer att finnas att ta upp under lång tid framöver.

En av min rumskamrat stapplade in 06.42, jag sätter punkt där.

Tack för en sjukt rolig helg.

Gameday

Efter en hård natt i tältsängen var det äntligen dags för hotellfrukost. Riktigt fräsch frukost bjöds vi på och det åts en hel del av 20 hungriga fotbollskillar.

För tredje året i rad skulle vi möta derby, div 3 med Möller brunkades på mitten. Vi vann med 3-2 och det var en riktigt skön seger.

Käk på Max förtjänade vi och nu börjar det bli fokus på kvällen. Ishinkarna är fyllda och Lkpg ska bli osäkert.

Träningsläger

Denna helgen ska spenderas i Lkpg med laget, jävligt nice.

Vi checkade in på hotellet efter lunch och delade upp oss i de olika rummen. Jacke skulle komma senare så han fick givetvis ta tältsängen, trodde vi. Men efter massa hot så blev det en kluns, som jag förlorade och fick inta den tråkiga sängen.

Kvällen spenderades i bowlinghallen. Det gick jävligt dåligt, men jag spöade Ekberg så jag var rätt nöjd ändå.

För en stund sedan så tittade jag in hos Liffa å gänget, deras rum måste saneras efter denna resa!

Avslutning

Känns rätt sjukt, men tiden springer iväg och snart är det avslutning. Det är en klass jag har följt sedan de började sjuan och denna klass är helt fantastisk. Kommer bli ett stort tomrum när de lämnar eller Key.

Nu har de fått avslutningströjorna, en klassiker när man slutar nian.

Underbart

Vilken dag, stekande sol och klarad tenta. Vår tyngsta tenta hittills, den vi krigade med i en vecka fick bi svar på idag: godkänd!

Jag å Micke tig en fakafel på stan sen klippte jag å Beo kvällssolen vid ljusgöl.

Deg

Har funderat på att käka nyttigt fram till sommaren, jag är gabska duktig men igår blev det inte dyktig deg! Vi köpte även hem vikmatchen och satt å härjade i soffan!

Nya skor

Nya fotbollsskor är inhandlade. Blev ett par Nike med strumpa. Har aldrig testat det, så ska bli spännande.

Skorna var nedsatta från 3k till 1k, så det var bara att slå till. Jag hoppas att det glittriga försvinner och sen ska jag måla över cr7.

Svarta skor är alltid nice, och strumpa känns extra stabilt.

Underbara lördag

JAAAAAAAAA UNDERBARA LÖRDAG ÄR HÄR! Sol, gymma, tippa, shoppa, hänga. Booooom booooom!

Krigare

Igår spelade jag på en fest med 50 bönder, det var rätt sjukt, men roligt. Bra drag och mycket dansband.

När jag skulle lämna tillbaka alla grejer så möttes jag av ett gäng uteliggare, som visade sig vara 4 studenter som skulle kriga för att få tag på de bästa balbiljettterna.

8 timmar i minsgrader, men kanske värt för att gå först på balen.

Alex å frasse

Efter jobbet så drog jag förbi Alex å frasse, dom latade sig i soffan, frasse njöt.

Vi tog en sväng på stan å kollade läget. Frasse gottade sig rejält inne hos Carl-Otto. Gott jäkla häng

Kniven

Nu har några fler lektioner gått och kniven börjar bli en kniv. Efter mycket slipande, filande och borrande så känns det som att man är på g med nåt nice.

Vissa knivar är redan klara och fan så snygga dom är.

Ny väska

I många år har jag haft en sunkig burtonväska, det var helt klart dags för en uppdatering.

Mitt mål i London var att köpa en väska, en klicka och ett par skor, det blev inget av det :(

Så när jag kom hem beställde jag en herschel little America. Fick hem den idag är sjukt nöjd. Nu är det bara klocka och skor kvar.

Fotbollskväll

Efter en härlig dag fyllde med sol, gym och fotbollsträning så rundade vi av med att kika in United mot Arsenal.

Micke å Albin var inte direkt glada efter matchen, jag å Tobbe var på desto bättre humör.

I höstas när Arsenal förlorade fick jag utstå en hel del hån, själv var jag ganska lugn ikväll. Men att Welbeck avgjorde var förjävla skönt! Synd att jag å Ekberg inte slog vad idag igen.

Profilstarka

Idag så har det varit en Profilstark dag. På tr kryllade det av sköningar som svarvade musklerna inför kvällens bravader. Bland alla profiler som Hult, Ekberg, Jacke och svana, syntes en blivande profil, Adam som snart ska representera hv 71.

16 förköpsbiljetter till kvällens drabbning skulle oxå fixas, lite härjigt, men tillslut så löste det sig.

Och vilken fest det blev. I Sudden avgjorde vik och nu är det kvalserien nästa.

Min hals gör int, men vad gör det? För vi ska ta dom jävlarna VIK!

Kvällspass

Blev ett sent träningspass ikväll. Var faktist jäkligt skönt att träna sent, man fick hela gymmet för sig själv. Nackdelen var att man var ganska seg efter dagen.

Sjukt

Har inte smält Londonresan än, fan den var så galet jävla fet!

Men nu är man tillbaka till verkligheten. Plugg resten av veckan! Kriga!

Shopping

Sista dagen i London spenderades på stan. Plånboken som student är ju inte så fet, men lite gött hittade man. Blev en hel del fönstershoppande i feta butiker.

En av dagens höjdpunkter var dock när vi sprang på Jan Vertongen som lirar i Totenham. Givetvis ville vi ta kort.

Nu hänger vi på flygplatsen och ska snart dra hemåt.

Matchen

Efter en sjuk morgon då vi träffade hela Everton FC så begav vi oss mot Emirates i ett soligt London. En mäktig känsla att kliva upp från tunnelbanan och mötas av mängder med försäljningsstånd med arsenalprylar.

Vi gled runt och kikade lite innan vi begav oss till matchen. Jag ville ha en tröja med Cazorla eller Alexis, allt var slutsålt, så jag köpte en med chamberlain.

Vi hade rätt schyssta platser, dock över evertonklacken, men det var skön känsla.

Matchen var lite seg till en början men när Giurod gjorde 1-0 så släppte det. Slutresultatet blev 2-0 och vi var jäkligt nöjda. På vår etage så fick vi gratis dricka i paus, det kändes lyxigt.

Efter matchen mötte vi upp två legender. Johan och Oscar Möller. Vi drog till en pizzeria och käkade och drack gott.

En helt fantastisk dag.

Sjukaste

Denna dag skulle inte bli som vilken dag som helst. Visst skulle vi titta på Arsenal och det skulle bli fett, men det blev bättre än så!

När vi skulle käka frukost kom vi in i ett av hotellets finaste rum. En man kom fram och frågade; "are you with the team?" Vi tittade på varandra och sa lite försiktigt nej. Jag frågade vilket lag han menade och fick till svar "Everton"

Fan skulle Everton käka här eller var det några fans som bokat? Hue som helst så kom vi till den rätta matsalen. Mitt i frukosten så ser vi hela Evertons lag komma in i lobbyn. Det var bara lämna frukosten å dra dit. Sjukaste var att vi nästan var dom enda som var där. Så vi tog lite sköna kort och kolla läget innan dom drog in å käkade. Hur jävla fett som helst!!!

Howard, Lennon, kone. Asså så sjukt nice. Lukaku hängde för sigsjälv med lurar i öronen och var gigantisk, vågade ej gå fram till honom.

London

Tro det eller ej, vi ligger på vårt hotellrum och njuter! Resan hit gick inte riktigt smärtfritt.

Vi hade tittat fel på flygtiden. När vi lunkade in på Skavsta och tänkte slå oss ner för att käka, men innan så frågade vi en i personalen vart vi skulle checka in för vår resa till London. "LONDON?!" Det lyfter om 10 minuter, helvete vilken fart det blev på oss.

Väl framme i London och vid hotellet så fanns vi inte med i deras bikningssystem, nähäpo? Efter mycket om och men så fick vi vårt rum och nu ligger vi här!

I morgon är det Arsenal - Everton på schemat.