Käka ute

På sommaren blir det en hel del käka ute, jävligt gott och lite extra lyxigt. Idag var vi ett stort gäng som intog Harrys. Jag testade spetskol, som inte lät så gott, men var jävligt gott!

Trevlig kväll med trevligt sällskap.

Brunk

Jag å Kisen drog på en liten fotbollsturne under gårdagen. Först ut till Gunnebo för att få se en skön vändning och seger med 5-3, därefter in till stan för att se VFF B vända 0-1 till 3-1 där Liffa var forward och mer galen än vanligt.

En glass i hamnen och träffa hunden Fluff fick avsluta en riktigt skön söndag.

Fräls

Att vakna upp till klarblå himmel och stekande sol var ju inte igår. Vi tog vara på vädret och drog till Händelöp, vikens finaste ställe. Synd att det inte var lika varmt i vattnet som det var fint där.

På onsdag å framåt äe det utlovat fint väder, jag måste ringa väderhunken och kolla så att det stämmer.

Fira

Idag fick jag resultatet från min sista tenta, GODKÄND. Det innebär att jag har klarat av första året med G i alla delmoment och kurser, det är känns så sjukt bra.

Detta firades med att äta ute. Jag å Beo tog middag på Harrys. Istället för fanta så blev det två alkoholfria drinkar för mig, jävligt goda var dom. Skål!

Liseberg

Igår var vi på Liseberg, det var så jävla fett. Visst att det är en rätt seg bilresa, men bjuds på på rövarhistorier så går resan ganska snabbt. Bilresan var dock inte lika rolig för luktsinnet, många dåliga magar.

Liseberg i sig var succé, ganska lite folk vilket innebar att vi kunde åka mycket utan att stå i timmar med kö. En hård batalj 5kamp blev det oxå där butiken å Ekberg fick bjuda Nic å Englund på middag.

Höjdpunkten var helt klart Ekbergs rädsla, men en stor eloge för att han krigade sig igenom nästan alla attraktioner.

Helix är i särklass den bästa av alla, så sinnessjukt skön. Kanonen är Lisebergs flopp, den måste försvinna!

En grym dag med ett grymt gäng,

Bodypump

Sjukt nog blev vår match inställd idag, vattensjuk plan i Blomstermåla. Istället för match blev det ett sinnessjukt bodypumppass. Det är så jobbigt så att man vill börja gråta, men efteråt äe det så sjukt skönt. I morgon bär det av till Göteborg och Liseberg, kommer ha sjuk träningsverk.

Semester

Vilken sjuk dag det blev. Vaknade upp till regn och trodde det skulle bli en seg dag. Men Berkas stuga levererade stekande sol medans city bjöd på fortsatt dåligt väder. Det var som att vi beställt bra väder till just solbergsudde.

Skönt häng, stek och wakeboardpremiär. Ekberg försökte kriga sig upp men lyckades inte riktigt, hans mål är att stå upp innan sommaren är slut. Jag säger att det är 50/50 på att han klarar det.

Jag å berka fick varsitt skönt åka varjefall, jävligt roligt att åka.

Minigolf

Årets andra minigolf blev en rafflande historia mot Svensson och golfprofset Englund. Efter en svag inledning blev det en riktigt tajt kamp. Med en spik på sista hålet tog Englund ut segern i förskott, men efter ett antal omräkningar kunde vi skåda ett likaresultat mellan mig å Englund på 39 slag.

Midsommar

Trots dåligt väder blev det en fantastisk midsommar igår. God lunch, tårtor, midsommarstång, krans och mycket mycket mer.

24/7 å jordgubbar

Idag testade jag "nya" gymmet i stan. Skön könslanatt träna mitt instans med utsikt över gatan. Dock var det gabska trångt och jäääävligt lökigt. Men jag å Linus rev av ett skönt axel och magpass.

Vi testade ännu en ny sak, nämligen att plocka jordgubbar. Roligt, gott och billigt på samma gång! Kan jag rekomendera.

Studenten

Jag kom på att jag hade glömt att sleva fram ett inlägg från studenten. Stekhett och flera tröjbyten för mig under dagen. Många i fotbollslaget och även min kusin tog studenten, så det var full fart hela dagen.

Med tanke på att dom hade regn under balen var de verkligen värda solsken!

Klassiker

Att ta en glass i hamnen är standard i viken. Efter fotbollsträningen drog jag, Hjalle och Albin ner och klippte solnedgången. Ännu en fantastisk kväll.

Semester

Idag klev jag på en liten semester, närmare bestämt 8 veckor.

Det invigdes med lunch på ginger med Asplund å Ludde. Efter det blev det häng på löga, glass på stan och allmänt skönt häng, som man gör under semestern. Skön start!

Gränsö

Idag var hela Ellen Key på Gränsö slott, utvärderingsdag. Ska fixa lite i morgon oxå sen tar jag semester.

Förutom utvärdering så bjöds det på godifka och finlunch. Förmodligen sista fikat med boysen som nu lämnar Ellen Key. Har varit jävligt roligt att jobba med Asplund (dobbe) och Ludde (hunken). Två sköna grabbar som har förgyllt skolan.

Eftermiddagen bjöds på årets första minigolf. Jag var påväg mot banrekord men sabbade det på två banor, men slutade på 34 slag och en enkel seger.

Summerburst

Efter bara några timmars sömn så tog jag bilen upp mot Sthlm. Träffade hunkfarsan Fredde över en lunch och drog sedan vidare mot Gärdet å summerburst. Fritz har alltid varit ett sånt proffs på att styra upp saker. Han känner så sjukt mycket folk å såfort det är någon konsert eller liknade så känner han nån som styr upp VIP eller gästlistan, även så var det igår, galet nice!

Fritz å hans brorsa Freddy Fresch, bröderna bertolds, My å lite annat gött folk röjde sönder. Helt underbar kväll med jävligt många grymma djs!

Tack för en sjukt bra dag i Sthlm.

Skolavslutning

Skolavslutning är årets finaste och jobbigaste dag. Jag har jobbat runt i lite olika klasser men under största delen följt en nia, sedan de började sjuan. Så just denna avslutning hade jag fasat för länge. Min kollega och en av skolans bästa lärare gjorde även sin sista dag på skolan, jobbigare avslutning kan det nog inte bli.

Jag trodde hela tiden att jag skulle bryta ihop men jag var så spänd så det blev inte riktigt någon genomklappning. Men när jag fick presenter och när alla kramades hej då rann det tårar och snor som om jag hade pollenallergi from hell. Alla kort jag tog innehöll rödsprängda ögon.

Om alla var fina på middagen dagen innan så går det inte förklara hur fina alla var igår.

En helt perfekt vecka avslutades på ett så sjukt fint sätt. Det enda jag grämer mig över är att jag borde ha hållt något tal, men jag var inte kapabel till det. Men vad ska man säga, mer än tack för att man fått lära känna och fått varit med på en fantastisk resa genom 3 år, jag kommer sakna er så sjukt mycket. Lycka till i framtiden och njut av ett härligt sommarlov. ❤️

Avslutningsmiddag

Sista middagen med 9orna är alltid fantastisk. Alla är finklädda och på helt sjukt bra humör. Roliga framträdanden och lite finare middag än vad som brukar serveras i matsalen.

Blev svårt att hålla tårarna borta när rektorerna höll tal.

Tog hur mycket bilder som helst och vill lägga ut alla, för alla var verkligen så sjukt fina!

Sista natten med gänget

Avslutningsveckan är i full gång och börjar närma sig sitt slut. I 3 år har jag å Carina följt nuvarande 9k och i morgon lämnar dom Ellen Keyskolan. Jag har jobbat i många olika klasser de senaste åren men just denna har jag följt lite extra. Vi har haft många härliga stunder tillsammans och det har varit roligt att se deras resa, som inte alltid varit så lätt.

För att få njuta in i det sista och göra något som kan finnas kvar som ett härligt minne bestämde vi oss för en sista natten med gänget. Vi började med att titta igenom bilder från alla 3 åren. Många skratt och några tårar.

Senare hoppade vi på cyklarna och begav oss till åldersbäck och carinas stuga. Sol, bad, allsång, kubb, grill, paddling, bastu och bara skönt häng tillsammans. Det tältades och i morse var det inte lika pigga ungdomar. Men vi fick avnjuta en härlig frukost vid vattnet och morgonsolen. En perfekt dag, kväll, natt och morgon.

Ikväll är det avslutningsmiddag och i morgon är det avslutning. Det kommer innebära  rekord i gråt för min del.

Kommer bli fantastisk att få se alla nior finklädda och glada för att ge sig ut mot nya äventyr.

Mmmmm

Igår klippte jag mig och blev lite sommarfräsch, stukade foten och var på besök hos Minh . 1.5 bra sak, för att besöka Minh är både bra och dåligt. Dåligt för att man har ont och bra för att det blir bättre.

Ikväll blev det en glass i solnedgången, glassen blir så mycket godare då.

Bloggen

Tja tja bloggen! Sorry alla läsare att jag inte uppdaterat, har varit häcken full som man säger. Har hänt en hel del sköna saker i helgen som jag inte delat med mig av.

Lördagen bjöd på match, i Växjö som alla andra bortamatcher. Denna gången spelade vi lika och det var vi jävligt nöjda med!

På kvällen bjöd Ekberg upp till fest sen röjde vi på Sahara. Fotade inte såmycket, men det var fett!

Delar med mig av lite bilder helt enkelt.

Stek

Idag kom sommaren till viken. Jag skickade in terminens sista tenta sen raka vägen ut i solen. Häng vid kanalen, häng hos Abbe, grill, stek å så jävla gött häng. Jag har bränt mig på axlarna å jag är så peppad på mer sol.

Fantastisk dag och jag hälsar sommaren välkommen.

Tatuering

Tre års väntan är över, äntligen tog jag tag i det och bokade tatueringstid. Idag var det dags och jag hade självklart glömt bort att det gjorde svinont.

Vi fyllde i med färg i en tatuering vi gjorde dör sjukt länge sedan.

Är peppad på mer och i höst blir det att starta på armen.

Lagfest

Fan hade glömt att skriva om vår lagfest, eller att vi hade en i lördags. Kapten Tobbe bjöd upp till dans hemma hos sig. Grillat, massa god dricka och skönt fotbollshäng. Blev en helt fantastisk kväll!!