Wurt

Idag var det en perfekt dag för minigolf, inte för varmt och inte för kallt. Wurt som inte direkt älskar att utöva sport har ett gäng gånger innan roat oss med att vara med å spela minigolf och varit precis dölack. Senast han spelade var han lack när han betalde och gav upp efter bana 2, idag skulle han kämpa mot sin ilska och visa hur man lirar på riktigt.
 
Startfältet vart starkt. Alex, Amanda, Clara, Wurt, Fabbe och jag. Efter bana 3 hade Wurt "tappat livslusten" och vill lämna tillbaka klubba och boll, det gick inte annat än att skratta åt hans ilska. Efter bana 9 började det regna och Amanda och Clara gav upp. Precis då hände det nåt, Wurt började leverera. Det var en ganska tyst runda (förutom när jag fick en 7a på bana 3) och inför de 3 avslutande hålen då fick fick reda på att det skillde 4 poäng mellan 1an och 4an. 
 
Det blev ett gäng spända blickar som möttes. Inför sista hålet Ledde Alex med 1 slag över Wurt medans jag å fabbe kämpade om tredjeplatsen. Wurt håvade in en spik och satt press på alex. 1, 2, 3 (alex svär) 4 och Wurt är segraren. Jag vet inte om det var vår ofrömåga eller Wurts skicklighet, hur som helts så är det sommarens sportsliga skräll och jag gillart. 41 slag blev det för Mr. Segh
 
Grattis Wurt. Får vi revanch så ska du få smaka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin