Hemvändare del 2

Förra året vid den här tidpunkten skrev  jag ett argt inlägg om gamla vikenbor som kommer hit showar loss under dessa dagar. Skrev några rader om det i förrgår oxå. Förra året blev det lite härj runt inlägget och det lästes av rekordmånga (för att vara denna blogg) 
 
Jag har givetvis inte något emot folk som flyttar härfirån för studier, arbete eller andra orsaker. Viken erbjuder inte något studentliv och arbetsmarkanden är under all kritik, så att flytta är tyvärr är ett måste för många. Sen finns det dom som flyttar för att testa hur världen eller andra städer ser ut, det är hur fett som helst.
 
Jag tycker det är gött med folk som vill utvecklas och testa nya saker. Sen finns det dom som mig som är rätt hemmakär, jag har gjort några säsonger men aldrig ritkigt flyttat, för jag trivs här, har ett bra jobb och ett helt gäng sköna polare som gör att det är värt att bo kvar. 
 
Mina inlägg har gått ut till dom som kommer hit och tror att dom har på något sätt blivit en bättre person än någon som bor kvar här. Dom vill skryta över det feta jobbet dom har eller hur smart man måste vara för att gå på någon speciell utbildning. Att bo kvar i stan låter för vissa att man inte kommit någonstans i livet och att utveckligen står på noll, det är just dom jag har riktat dessa inlägg till.
 
Så ikväll hoppas jag att man får träffa lite skönt folk som är på resande fot.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin