Mina områden

Jag växte upp på Fredsgatan, det som nu heter Midgård. Vi sprang runt och lekte röda vita rosen, spelade fotboll och körde burken. Polisen och ambulans var vardag på Fredsgatan, såfort det rullade in en polisbil så sprang vi nyfiket efter för att se vad som var på gång. Misshandel, fyllon tillochmed mord. Man tänkte inte så mycket på det när man såg det dagligen. det stod i Aftonbladet att Fredsgatan var procentuellt sett ett av Sveriges "värsta" områden att bo i.
 
Det rustades upp och blev Midgård och många fixk lämna sina lägenheter. Visst lever det kvar en stämpel men jag anser att Midgård är ett riktigt schysst ställe att bo på, nära till allt och fräscha lägenheter.
 
Förra veckan skrev jag om att kommunen skär ner och gräver sin egen grav. Kartellen har precis släppt ett nytt album och "mina omrdåden" och det känns som att det kan bli lite så om detta fortsätter..
 
"ungar röker braj utanför fritidsgården
tjackisen står och dyrkar nåt av låsen
polarns mamma gömmer systembolagspåsen
välkommen till mina områden
svär att alla här sitter fast i psykosen
in och ut, ut och in från kriminalvården
som politikerna glömde postkoden
välkommen till mina områden"


Kommentarer
Postat av: Maria

Midgård är ett jättefint och trevligt ställe att bo på! Jag skulle inte vilja flytta. :))

Svar:
None None

2012-12-11 @ 13:36:27
URL: http://idamiasdesign.blogg.se
Postat av: Steve

Gött att höra. Midgård är ett nice område!

2012-12-11 @ 19:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin