Skolmat

Sågott som varje dag kommer skolmaten upp som samtalsämne. Vissa tycker den är ok andra tycker den är äcklig.

Jag har alltid gillat skolmaten, i princip varje dag så gör den så att jag blir mätt. Ett schysst salladsbord, huvudrätt och knäckebröd å mjölk till det. Vissa maträtter inte alltid så goda, men dom går ner och mättar. Jag har ju varit vegetarian i 16 år och den vegetariska maten kanske är bättre än köttmaten?

Det som är sjukt bra nu är att det alltid finns 2 maträtter + vegetarisk mat att välja mellan.

Sverige är för övrigt ett av få länder som har gratis skolmat, så hylla istället för att dissa!

Dock så kan jag tänka mig att majoriteten av skolan käkade vegetariskt idag, för ärtsoppan såg sådär god ut. Tur att det fanns fler valmöjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin