Ät och njut

Det finns 2 klassiska nyårslöften. 1: sluta röka och 2: börja träna. Jag röker inte och jag tränar redan, så jag klarar mig från dessa två. Det är stor skillnad på gymmen nu efter jul och nyår, många köper årskort fast man vet att det inte kommer hålla hela vägen, för om 2 månader är det lugnt och skönt i vanlig ordning.

Två dudes som faller inom ramen för dessa nyårslöften är ödlan och bobbo. Under 2 dagar har jag varit lite PT åt dom, efter första dagen så trodde jag att det var kört, men vi körde även idag och det såg riktigt bra ut. Hoppas nu att dessa gossar orkar hålla i hela vägen. Då kanske ödlan lämnar sin soffa i sommar!

PÅ Actic hittade vi även två hunkar som körde för fulla muggar. Liam och Kim, där händer det grejjer!

När man tränar är det även viktigt att äta rätt. Därför kommer här ett lite tips på enkel vegetarisk mat som går snabbt att tillaga. Det enda man behöver är en som hackar, en som steker och en som diskar. Man kan givetvis göra allt själv, men det sista är smartast om någon annan gör.

1 lök
3 champinjoner
1 paprika
300g qournfärs
1 burk tomatkross
2 dl vispgrädde (funkar med matlagningsgärdde om man är rädd för fett)
färsk timjan

1 avocado
1 tomat
1 paprika

1 burk kidneybönor

pasta

Stek löken först tills den får en fin yta sen i med champisar å paprika. Häll i qornfärsen och låt steka i några minuter. Häll i tomatkrossen och grädden och krydda med salt, peppar, soja och färsk timjan. Koka samtidigt upp pastan.

Salladen är bara att kötta ihop - avocado, paprika och tomat.

Ös upp allt på en talrik och häll över bönorna. Smaklig måltid










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin