Att bli vuxen

I livet så får vi ta många jobbiga val, ett av valen är att man ska bli vuxen. Det finns många olika sätt att se på att bli vuxen. Detta inlägg blir lite kortfattat om att bli vuxen i låg ålder.

När man går på låg och mellanstadiet så går ens liv ofta ut på att leka och göra roliga saker tillsammans på raster och fritid. När jag var så liten hade jag smutsiga mjukisbrallor och spelade fotboll och hockey såfort man fick chansen. Tjejer tyckte man bara var jobbiga och ville helst inte ha någon som helst kontakt med dom.

Såfort man kommer upp på högstadiet blir det andra bullar, då finns det inte samma möjligheter att på sina rastern spela fotboll, leka datten eller bara springa runt. Då ska man istället tycka om att chilla på en bänk, snacka om brudar och spela kort. Ett ganska stort steg för många som inte alls vill det. 

På Ellen Keyskolan där jag jobbar finns ett pinigsbord som alltid är fullproppat, en basketplan som används när vädret tillåter. Men mer än så tycker kommunen inte att vi ska ha. Tänk om vi hade en konstgräsplan, ett biljardbord, fler pingisbord eller varför inte en skatepark? Jag lovar att resultaten i skolan skulle höjas och elerna skulle bli mer motiverade i skolan. Istället för att bara sitta av sina raster. 

Nu har vi en sjukt bra stämmning på skolan och alla elever trivs. Vi har roligt tillsammans på rasterna, men det jag menar är att det skulle bli så himla mycket bättre om de högt uppsatta fattade att man mår bra av att röra på sig och att det skulle påverka resultaten till det positiva! Och många elever vill leka trots att dom börjar på högstadiet!







Kommentarer
Postat av: Mika

Word!

2012-01-18 @ 20:45:20
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin