Jag ger upp

Sällan har jag gett upp, men nu gör jag det!

Förra året startade jag och en kollega ett korpbowlinglag, Kronwall som bjöd med mig var halvt proffs och hittade titt som tätt över 200 på en serie. Själv hade jag inga större förhoppningar på migsjälv. Runt 120 å man är nöjd. Men det gick bättre än väntat. Med lite coachning av Glenna och mitt snitt blev bättre och bättre. Efter sådär 30 serier hade jag 152 i snitt och vi hade tagit oss till slutspel! Väl i slutspelet gick vi bort oss i nyckelmatchen och slutade 4a. helt ok som första säsong.

Denna säsong då? jo allt var upplagt för en ännu bättre säsong. Glenna gav mig ett klot, eller "boll" som proffsen säger. Bollen heter Nasty och borde vara sjukt bra! Och med lite extra tips skulle jag öka mitt snitt. Men detbörjade katastrof och fortsatte ännu sämre. Jag trodde botten var nådd när DMP och Alex var och hejjade på oss, vi förlorade på sista slaget, mitt sista slag! och Tärna hade psykat ner mig. Bara bita ihop och komma igen trodde jag, men nej, den dåliga trenden fortsatte och för två veckor sedan avgjordes det på sista slaget igen, jag missade självklart! Det var droppen och nu för jag koncentrera mig på discobowling! Disco är jag bra på, men inte bowlingen, men det är en rätt skön kombination! 

Så jag gav upp, känns sjukt men sant.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin