My life - my way

Eftersom jag alltid har levt nykter och drogfri så är det inget lustigt för mig, det är min vardag och jag trivs med det. Att träffa på någon likasinnad händer inte ofta i min ålder, men visst finns det en hel del som lever som jag, straight edge.

När man går på högstadiet kommer man ofta i kontakt med alkohol eller tobak för första gången, så var det för mig oxå, och jag sa NEJ. Ett val jag är riktigt stolt över idag. 

Det viktigaste är respekt, man måste respektera varandra för vilka vi är och vad vi gör för val här i livet. Det viktigaste är att man har roligt och trivs med det man gör. Jag trivs med att må bra och inte förstöra min kropp.

Jag tänker inte skriva någon roman om hur farligt det är med alkohol, narkotika och tobak. Men gör er en tjänst, tänk efter en extra gång, stötta varandra och var stolt över den du är. 

här är är en liten artikel VT skrev om mig i våras, den kan vara värd att läsa: http://www.vt.se/ovrigt/reportage/?articleid=5911833



Foto: Ola Axman @ Västervikstidningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin