Nicke

Förra veckan hyllade min bästa vän Alex. Idag ska jag hylla en av personeran som gör att jag har velat fortsätta jobba med det jag gör, nämligen Nicke. Att jobba med människor är bland det sämsta betalada jobbet man kan ha, varjefall med det jag jobbar med, vilket innebär att jag inte gör det för pengarna. Men man får nämligen tillbaka så mycket mer som betyder är än pengar, nämligen uppskattning och bekräftelse på att man gör nytta.

Nicke är den första personen som jag fick uppdrag att jobba med, en liten kille som älskade att provocera, måla graff och var överallt och ingenstans. Vi jobbade med varandra varje dag i ett helt år, ibland var jag trött på honom och mer än ofta var han nog trött på mig. Men vi kom varandra nära och efter mycket jobb så mognade han, klarade han skolan och kom ut i arbetslivet. Nuförtiden träffas vi inte så ofta, men när man tänker tillbaka på vår tid så känner jag att det betydde så sjukt mycket och hans utveckligen gjorde så att det kändes så sjukt värt med mitt jobb. Under alla år har jag jobbat med många underbara elever och gör det nu oxå! men detta är ett av mina starkaste minnen som även gjorde att jag ville fortsätta att jobba inom skolans värld. Så att tänka på till er elever, ge beröm till dom som bryr sig om er, det lever man länge på!

Nicke är en sjukt fin person och jag önskar att fler lär känna honom och kan ta del av all kunskap han besitter, inte bara vad det gäller att lyckas, utan allt han har lärt sig under åren.

Här är Nickes lilla brev han skrev när han slutade nian, och jag tror att en del av min livsstil hade påverkat honom, trots att han tyckte jag var en fjant från början.. 

"jag vill inte att dom ska komma ihåg mig som den jag var när jag började 7an, utan som den jag är nu"






Kommentarer
Postat av: Cecilia

2012-01-26 @ 20:39:48
Postat av: Cecilia

Vad gullig du är! Kan förstå att du måste känna dig stolt när du lyckas vända en persons liv till det bättre!

2012-01-26 @ 20:41:02
Postat av: Ingrid

Det året med dej som kompanjon glömmer jag inte! Du sa o gjorde alla förnuftiga saker som jag borde ha gjort!Jag är glad att du fortfarande är kvar i skolan, det behövs!

Grattis Niklas, hoppas du har det bra!

2012-01-29 @ 15:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin