vegan runners

Idag var det kaharu run. En skön tillställning i stan då halva befolkningen beger sig ut på gatorna för att se när runt 1000 pers springer som dårar. En rolig folkfest och skön grej för dom som gillar att tävla eller motionera.
 
Jag var mäkta imponerad av vinnaren som jag ej kan namnet på, han mördade resten av loppet och gick i mål nästan 2 minuter före sin bror som kom tvåa. En ganska bra bedrift på de 6km som banan var på.
 
Min favorit var ändå vår käre vän Sebastian Elb som man träffar välldigt sällan. Han är bosatt i Malmö och har alltid varit en galning vad det gäller träning. Nuförtiden så löper han en hel del och tävlar för Vegan Runners, ett skönt gäng veganer. Kolla gärna upp deras sida. veganrunners.org
 
Sebbe kom in på dryga 24 minuter och var nog topp 30 av de 1000 startande. Imponerande. 
 
Nästa år är jag med och mtt mål är under 25 minuter. Någon som utmanar mig? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin