Ödlan

Nu är det dags, dags för att hylla Ödlan, Ödolf, Ödel. Nästan förlänge sedan jag hyllade någon, så jag slår på stort och kör all in på Ödlan.
.
Ödlan är precis som alla andra ödlor som lever i Sverige, trivs bäst i sitt terrarie. Ödlans terarie eller näste är lägenheten på Lysingsvägen, soffan är den heliga platsen likt en varm sten som han ofta ligger å njuter på. Jag har även sett när han ömsar skinn i verkligenheten, när vi var på Korfu i somras ömsade han skinn 5 gånger på en vecka.
.
Ödlan som heter Mattias är förutom en ödla en rikgit skön lirare. När han inte har ockuperat sin soffa så gillar han att pumpa upp musklerna på Actic, tippa brinner han för oxå och varje fredag ska han spela fotboll i Totebo där han är född och uppväxt.
.
Kroppen börjar bli fylld av tatuerignar, men den snyggaste är ändå den självdesignade tribalen som pryder en stor del av höger smalben. Undra varför han inte går i shorts oftare?
.
Detta är en liten skön sammanfattning om min vän ödlan.
.
u

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin