Domare

Ikväll tog jag tag i pipan igen. Korpen har domarbrist och för att slippa ställa in matchen så ställde jag upp. Att vara domare kan vara det mest otacksamma "jobbet" man kan ha. Man kommer till matchen, försöker göra sitt bästa och får skit för det, det är alltid något lag eller spelare som blir missnöjda och då får man höra det.
 
Jag tror att jag var ganska så skonad ikväll, men känslan av att man kanske blåste fel, eller inte blåste alls är inte så rolig, speciellt inte när man vet hur segt det är när domaren gör något till motståndarnas fördel. Som tur var så avgjorde inte jag kvällens match.
 
Jag har alltid varit en spelare som gnäller både på motståndare och domare, psykar gärna och kör med nån fuling då och då. Jag tycker att det tillhör sporten att visa temprament och vinnarskalle.
 
Hur som helst så får vi se hur det blir med min fortsatta domarkarriär som Steve "sten lander" Json
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin