Spelberoende

Eftersom att jag inte dricker alkohol, snusar, röker eller tar droger så undrar många om jag har några laster överhuvdtaget. Även solen har fläckar och givetvis gör jag saker som inte är sådär asbra. Jag undviker alltså det mesta som är direkt farligt för min kropp, men jag har en annan "last" och det är att jag tippar välldigt mycket,
 
Jag vet inte vad som klassas som spelberoende, men jag antar att jag går under den kategorin. Jag tippar i princip varje dag och såfort jag får chansen så kollar jag olika odds. Jag älskar att kolla på alla slags sporter och det blir en extra känsla när man har tippat.
 
De flesta jag känner och framförallt dom jag spelar fotboll eller tränar med tippar oxå mycket så det känns som en del av ens vardag. Känslan när man lämnar in ett ipp och hoppas på att man ska vinna är skön, lika skön som ilskan när man förlorar, speciellt när matchen avgörs på övertid.
 
Det som känns viktigt för mig är att jag inte tippar utöver mina resurser, alltså jag lånar inte pengar för att tippa, jag försöker att ha en begränsing varje månad. 
 
Jag har polare som omsätter kanske 50 000 i månaden, där ligger inte jag och dit vill jag inte riktigt heller. Jag vill hålla det på en nivå som jag klarar av. 
 
För typ 6 år sedan håvade jag och en polare in en riktigt fin summa som vi delade på. Dom pengarna är idag slut, som tur var inte upptippade. Men hoppet om att få vinna en sån summa lever vidare. Tippar man aldrig så förlorar man inte några pengar, men å andra sidan så tippar man inte kan man inget vinner man inte heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin