Jobba

I morgon är det slut på semestern, en semester som jag inte visste hur lång den skulle bli efter vårens nedskärningar och beskedet om att jag var övertalig och skulle bli uppsagd. Det var en sjukt jobbig period men fick ett magiskt stöd av kollegor och framförallt elever.
 
Politikerna ändrade sig inte, dom verkar inte fatta att barn och ungdomar är det viktigaste vi har, men min chef jobbade hårt på att jag skulle få vara kvar. Jag vet inte exakt hur min tjänst kommer att se ut, men jag vet att jag börjar jobba i morgon och om en vecka börjar eleverna. Känns så sjukt skönt att få vara kvar på Ellen Key, där jag trivs så sjukt bra.
 
I morgon kommer många börja på en helt ny arbetsplats som har blivit omplacerade, många har ångest och vill vara kvar på sin gamla arbetsplats. Jag är så sjukt tacksam för att det löste sig för mig. Jag ser fram emot en grym höst på Ellen Key.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin