God gärning

Ibland krävs det så himla lite för att göra någon glad. Jag tycker att man oftare kan bjuda lite på sigsjälv, det är rätt vanligt att man blundar och går vidare, trotts att man kanske kan ge en hjälpande hand.
 
Idag slutade en arbetskamrat till mig, han skulle flytta hem till Uppsala igen. Vi känner inte varandra så jättebra och har typ hälsat på varandra på jobbet. Idag skulle han ta bussen hem och var tvungen att lämna kvar en del saker i lägenheten, vilket skulle innebära att den inte kunde hyras ut igen förens allt var borta. istället för att att han skulle behöva stressa tillbaka å tömma på saker så lastade vi upp allt på min vind, snabbt och enkelt. 
 
Det var länge sedan någon tackade mig så som han gjorde, och då känner man sig så stolt och blir gald, det kommer göra hela min vecka. En sån enkel sak för mig, var så viktig för han.

Så hjälp era medmänniskor, det kommer tillbaka till er.
 

Kommentarer
Postat av: Eadle

Bra jobbat steffe! :)

Svar: man ska vara snäll, precis som du ödel
None None

2013-01-30 @ 01:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin