Jobbet

Mitt jobb är ett av dom bästa som finns, varjefall enligt mig. Jag har iofs inte testat så många olika jobb, men finns inte så mycket annat jag skulle kunna att tänka mig att jobba med. Vissa dagar är som i paradiset, kidsen mår bra, skojjar, skrattar och har roligt, samtidigt som dom lär sig massa saker i skolan. Andra dagar kan det vara lite värre, snöbollskrig, tjaffs och någon kanske är ledsen eller mår dåligt. Oavsett hur stämmningen är på skolan så finns man där, man hjälper till och är ett stöd för ungdomarna.
 
ibland träffar man gamla elever och dom kan berätta hur viktig man var för dom. Det är som ett sent lönebesked, valut för det arbete man har lagt ner. 
 
Idag har det varit en rätt tuff dag på jobbet, men med lite samtal, tålamod, förståelse och sunt förnuft så går det mesta att lösa. Hoppas på en mer glädjefylld dag på jobbet i morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin