Nu och då

Mac, Iphone, Samsung Galaxy, surfplatta, MMS, skype, instagram, facebook. Ja nuförtiden så känns allt jag nyss nämnde som vardag. De felsta anväder det och man skulle inte kunna tänka sig ett liv utan, hur klarade man sig förr? 
 
Dessa grejjer är trotts allt ganska nya och det var inte alltförlänge sedan man fick klara sig utan det. Inte för att jag är så ung, men när jag växte upp så hade man varken dator eller mobil, och när jag tänker tillbaka på den tiden så var det så sjukt great.
 
Vi hängde i gäng, hittade på sköna saker och hade så jävla skoj. Man drog ut å letade efter polarna som man visste hittade på nåt fett. Man var mer aktiv och social. Jag menar inte att man har det tråkigt nu, men för många så bir det att man fastnar framför mobilen eller datorn såfort man slutat jobbet eller skolan, det är socialt på ett sätt, men det är inte på samma sätt som förut.
 
Visst, jag gillar allt det där nya som har kommit, och är själv mer eller mindre fast i det. Men jag kan ändå tänka tillbaka på den tiden när jag var ung och inget av det var populärt. Jävlar vad skoj vi hade det tillsammans.
 

Kommentarer
Postat av: yxan

dom bilderna kan ju inte vara så gamla... va e de 2008 kanske?

Svar: nej dom är inte så gamla, men det var typ sånt man gjorde förr, klättrade upp för saker :) haha
None None

2013-01-10 @ 13:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin