Tobias Lundberg

Nu är det dags för andra delen av "snabba frågor". I premiären så svarade Big Brothers Lars bergström på några snabba frågor. Nu är det dags för en av mina bästa vänner, mer känd som Väderhunken Tobbe att svara på lite frågor.
 
Tobias är en av mina absolut bästa vänner, en såndär person som är vitkig att ha i ens liv. Vi umågs inte så ofta, men det är de vännerna man vet att man alltid har, som är dom äkta.
 
Tobias har under det senaste året bjudit på strålande sol på vädert på TV 4, han blev även framröstad som en av de 69 sexigaste männen i sverige, han placerade sig på plats nr 50. Tobias var med i sommarkrysset och fick krama Gry Forsell, en av min drömtjej sedan jag tonåring. 
 
Tobias är en person som gör en glad och alltid ställer upp för en.
 

 
 
Här är några snabba frågor till Tobbe, läs och njut.
 
Jag Heter: Tobias Lundberg
 
Jag bor: Stockholm
 
Men jag skulle vilja bo i: Där det mest alltid är varmt och människorna är trevliga. Blev lite hooked på Kalifornien när jag var där förra året så det kunde vara ett alternativ.
 
Jag äter helst: Frukost. Kort och gott frukost, det absolut bästa målet mat varje dag. Annars är vegetarisk lasagne också en höjdare.
 
Jag dricker helst: Kaffe eller vatten
 
På min fritid gör jag helst: Träning i alla dess olika former, helst tillsammans med kompisar så att man kan passa på att umgås. Styrketräning, simning, cykla, klättra och springa. Ja, typ vad som helst där man får ta i och svettas, helst i bar överkropp också.
 
Internetsida jag ofta besöker: Att döma av min internethistorik just nu, wiggle.com
 
När ingen annan tittar på brukar jag: Göra konstiga dansmoves
 
Bästa youtubeklippet: För tillfället, allting ifrån CaliforniaStrength. Jobbar mycket med att bli bättre på styrkelyft nu och dom har galet bra instruktionsvideor. Utöver det, alla klipp som får mig att bli glad och motiverad för stunden. Det brukar sällan handla om "roliga" klipp utan snarare klipp från idrottsevent eller där andra människor lyckas med coola saker. Som den här,http://www.youtube.com/watch?v=txSboSNQINs t.ex där en snubbe bygger en riktigt ball cykel helt i papp. Sjukt balt!!! Eller den här, http://www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0, galna skills på hojen. Jag gillar helt enkelt att se när andra människor lyckas med det dom gör.
 
Jag har slutat med: Dela säng med Steve. Det var ett par mysiga månader i Norge, men enough is enough.
 
Men börjat med: Dela säng med andra. 
 
Min relation till Steve: Jag lärde känna Steve under tiden på gymnasiet, så ungefär 12 år sedan nu. Han var en jävligt skön snubbe som inte riktigt var som alla andra, snarare så lät han alla andra vara som dom var utan att döma någon. Vilket är en riktigt fin egenskap. Under ett par år där så var Steve definitivt den polarn jag umgicks absolut mest med och som jag hade absolut roligast med. En sak som jag minns som en utav dom bättre inslagen från den perioden var att vi var ALLTID ute tillsammans på helgerna och dansade och då snackar vi dansade. Varken Steve eller jag drack då (vilket händer att jag gör idag), så antingen började man ju kvällen med en fika nånstans eller så kunde det helt enkelt hända att man tog bilen raka vägen till dansgolvet, sen var det bara att svänga dom lurviga, kanske gnugga lite om man hade tur. Samma sak gällde när vi var i Hemsedal tillsammans, då hade vi ju Löken med oss som kunde kröka för alla tre. Men det var riktigt fint att inta dansgolvet i nyktert tillstånd tillsammans med danskungen Steve bara för att rocka loss i flera timmar. Jag kommer ihåg att det var samma år som Love generation kom ut, ni vet Bob Sinclair. Idag har väl dom flesta tröttnat på den låten, men den säsongen i Hemsedal var det fan en galen hit och allt var så jäkla bra, livet var gott så att säga. Efter att ha känt någon så länge som jag känt Steve så finns det mycket gott att säga och jag skulle lätt kunna babbla på ett bra tag till om allt roligt vi gjort tillsammans. Men jag nöjer mig med detta sagt och vill bara tillägga att Steve är en jävligt go person som många skulle må bra av att både få träffa, umgås och lära sig av. Framförallt om hur man tar hand som sina medmänniskor.
 
Jag skulle vilja vara bäst i världen på: För att vara lite djup så skulle jag vilja vara bäst på att motivera folk omkring mig och att själv se tjusningen i det man har. Idag blir det så väldans mycket fokus på vad man vill ha hela tiden, så glömmer man gärna bort det som man redan har. Men annars, ja då skulle jag nöja mig med att vara bäst i världen på att dansa och bara för att jag får välja här, då tar jag bäst i världen på alla danser som finns.
 
Det sjukaste jag gjort: Förmodligen var det den gången jag förlorade ett vad mot just Steve och fick springa igenom gymnasiet i endast ett suspensoar. Sjukt bra adrenalinkick. Som extra förnedring så fick jag sätta på mig en Färjestadmössa och vifta med en likadan halsduk.
 
Jag skulle vilja tillägga: Vikten av göra det som gör en själv glad. Lyssna på bra musik, dansa ner för gatan, umgås med dom man trivs med och fylla dagarna av roliga saker och låta andra vara som dom är utan att döma någon. Leva hälsosamt är också en bra grej, angående det ämnet så kan ni prata mer med Steve.
 
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin