Demostration

Blev en mycket speciell dag på jobbet idag. Jag kände någon viss kamp och kämparglöd och blev inspirerad av alla fantastiska elever som planerade en demostration utanför kommunhuset. Det hade fixats affischer, plakat och ramsor.
 
När klockan var slagen så stormade det ut elever från skolan och siktet inställt på kommunhuset. Det blev en tom känsla på skolan, vi som var kvar där var nyfikna på vad som hände på andra sidan stadsparken. jag fick bilder skickade till mig och jag var så sjukt stolt över att det blev en bra grejj och dom fick göra sin röst hörd. Kommunhuset intogs och skolpolitikern fick stå tillsvars mot en hel skola som ville visa sitt missnöje.
 
När demostrationen var slut så tågade eleverna tillbaka mot skolan och jag mötte dom vid ingången, det var bland det mäktigaste jag varit med om. Jag blev ledsen och så sjukt stolt på samma gång.
 
Detta var en sak som eleverna tagit tag i och arbetat fram själva, så jävla stort. Hoppas att budskapet sprider sig runt och fler reagerar om det är något som är på tok.
 
Så sjukt många som har hört av sig och tyckte att ni gjorde en sån bra sak, och att det berör för allmänheten oxå. Ni ska vara stolta över er själva.
 
Tidningar, radio och åskådare tog del av allt och er röst hördes! Rösterna hördes rakt in i mitt hjärta.
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin