Minnen

Kunde inte sova speciellt bra inatt, vaknade hela tiden och kollade oroligt på klockan. Försökte komma fram till om beskedet om övertalighet verkligen var sant, tyvärr var det så.
 
Jag gick till jobbet med gråten i halsen, visste att det skulle bli en tung dag med många frågor, funderingar och tårar. Jag har inte hunnit smälta det jag fick reda på och jag vet inte än vad som kommer att hända, därför blev mågna frågor obesvarade. 
 
Hur som helst så har personal och framförallt eleverna visat ett sånt stort hjärta mot mig, så mycket kommentarer, mail, mess och omtanke har jag aldrig fått förut. Någonting är fel och ingen vill att det ska vara så.
 
För eleverna handlar det om att en person, förebild, någon dom kan lita på och har skapat en relation med som försvinner. Något som tar år att bygga upp. För mig handlar det om att fler än jag blir behandlade dåligt och orättvist av kommunen. Man ska inte bara kunna flytta på människor och bestämma vart och vad som ska jobba med. Det är människor vi pratar om, inte någon robot eller maskin.
 
För mig handlar det inte om att jag är orolig för att jag inte kan få något jobb i framtiden, jag har redan fått andra erbjudanden. Men jag vill inte jobba med något annat just nu. Jag vill jobba på Ellen Key, jag vill jobba med det jag varit med och startat och byggt upp. Jag vill jobba med det som vi har planerat och jag vill forsätta sötta dom eleverna jag stöttar nu.
 
Det har skapats facebookgrupp, hashtags och affischerning. Det ska demostreras och tidningen är inkallad. Eleverna visar verkligen att det har hänt något som dom inte gillar och tänker stå upp för det, något som jag kommer vara evigt tacksam för. Ni är helt enkelt bäst och betyder så sjukt mycket för mig.
 
Just nu cirkulerar allt bra, alla minnen och allt man gjort tillsammans. Det tar inte en dag att bygga upp en relation och förtroende för någon. Men det tar en dag att göra sig av med det.
 
Tack för ert stöd, jag tror på er, ni är bäst!
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cut 4 steve!<3

2013-05-22 @ 19:39:20
Postat av: VIÄLSKARDIGSTEVE

Vi ska gå i mot dom steve! utan dig blir dagarna skit inget är så bra som när du är där och peppar en. Du är en sånn bra förebild för alla elever. Tack vare dig så är det kul att gå till skolan. Du är mest i vår klass och jag vet hur stort stöd du är för alla oss. Bara du hälsar blir man på bra humör. Du strålar Steve! Vi klarar oss inte utan dig! och det här är det värsta som kan hända och vi ska göra allt för att du ska få stanna hos oss! Vi älskar dig och kommer alltid göra Steve

2013-05-22 @ 20:36:28
Postat av: Anonym

Världens bästa Steve!
Tack för allt du gör, tillsammans är VI starka. Vi ska klara det här, vad är Ellen Key utan Steve? #savesteve

2013-05-23 @ 00:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin