DMP

Denna vecka har vi finbesök av DMP, chefen, tatueraren och wrestlaren från Malmö. 
 
När Dennis är i stan blir det alltid skönt häng. Idag så blev det något monsterpass på TR. Vet inte vad passet kallas, men jag dog rakt av.
 
Upplägget var att varva två övningar, en tung och en puls. Ett varv skulle vara 18 reps tillsammans. Så typ 8 marklyft och sen 10 fällkniv. Sen körde man i fem minuter. Vi hade 5 olika varv så passet blev 25 minuter, äckligt jobbigt!
 
Chins - squats med klapp i marken
Boll med Tricepspress - burpees
Marklyft - fällkniv med boll
Mahler komplex - armhävningar
Axelpress - box jumps
 
Pressarna, tricepspress, mahler komplex och axelpressarna görs med kettlebells i valfri vikt. Vissa övningar hade jag aldrig testat förut, så jag kan förstå att detta ser ut som grekiska för vissa. Men fråga gärna så förklarar jag.
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin