Skolmaten

För några veckor sedan startade jag ett litet projekt om att gå upp i vikt. Jag skulle följa ett kostschema till punkt och pricka. Det var ganska jobbigt men jag kämpade på, dock så upptäckte jag rött snabbt att det sprack för min lunch var 8 av 10 gånger helt bedrövlig. 

Nu är inte mitt kostschema livsviktigt men jag tänker på alla ungdomar som äter i skolan, och vissa av dom som kanske har skolmaten som sitt enda mål mat om dagen. Många går in i matsalen, tittar på maten och sen går ut därifrån för att det ser äckligt ut, nu är inte alltid maten äcklig för att den just ser äcklig ut, men för många ungdomar så är det viktigt att den ser tilltalande ut.

Istället för skolmaten så köper man godis och energidryck och jag det är inte lustigt att eleverna är trötta, har ont i huvudet och ibland stimmar upp sig.

Skolmaten är ett stort problem som måste tas upp! Den vegetariska maten som jag äter är ubder all kritik. Ofta, som idag är det en gegga med pasta och några få grönsaker i. Eller så är fet en grantäng med potatis och kanske morötter i, inget till?!? Det är ett stort jävla skämt!

Skolmaten måste bli bättre!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin