Derby

Kvällens hockeyderby skulle bli lite av ett äventyr. Straxt innan 6 blev jag upphämtad av Emil å Viktoria. Lite stressigt för att få bra platser i Vimmerbys lilla ishall. Vid Gunnebo dog bilen, elfel och luktade bränt. Vi trodde matchen var körd. Men vi tog en taxi in till stan och hämtade morsans pärla.

Påvägen hämtade vi upp Beo och lagom till andra perioden entrade vi hallen. Två bra perioder och förlängning fick vi njuta av. Vi stod i klacken och där fanns det en hel del legender. Kenna hundskit blev tyvärr utkastad och låg och chillade på gräset i en timma. 

Sten lander gjorde tummen upp till mig, då vet man att allt är bra. Det enda som var surt idag var att jag tappade ledningen i guldfemman. Näst sista omgången och jag har haft ledningen sedan omgång 3... Fan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin