Julafton

Julafton är en rätt fin dag, en dag man ingås med nära och kära, äter god mat och ger bort presenter.

Men jag tänker ofta på dom som kanske inte har någon familj, eller dom som inte får så fina julklappar som andra får.

Vår familj har aldrig haft gott om pengar så jag har sällan fått några stora fina julklappar. I skolan när alla jämförde vad man hade fått kunde man ibland skämmas. Så är det för många fortfarande, och kanske ännu tydligare nu när det finns ännu mer dyra och fina prylar.

Jag skulle kunna tänka mig att göra något för dom som inte har någon att fira med, det skulle vara så fett.

Hur som helst så har denna julafton varit fin. Vi har ätit mat, umgåtts, tittat på Kalle och gett lite paket. Dagen till ära hade farsan strumpor på sig för första gången iår. Till morsan gav han 4 liter spolarvätska och ett tidningsurklipp på mig. Något man behöver och något man är stolt över, det behövs inte mer.

God jul på er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin