Abrahim Senior Jabateh

Tänk dig att du ska få lämna alla dina vänner, hela din familj och allt du drömt om. Att lämna allt och bli skickad till ett land där du varken kan språket eller känner någon. Jag tror inte att man kan föreställa sig den känslan, men just den känslan och det beskedet fick Abrahim Senior Jabateh i höstas. Beskedet och den hemska historien om Ibbe spred sig över hela Sverige. Radio, tv, tidningar, kändisar, facebooksidor och namninsamlingar. Låt Ibbe stanna spreds överallt.
 
Jag kan inte förstå hur man kan behandla en människa på det sättet, helt sjukt att vi kan låta människor få gå igenom ett sådant lidande.
 
Snart har ett halvår gått och Ibbe bor fortfarande kvar i hultsfred. Han vet inte hur det kommer bli och oron finns där varje dag. Allt stöd från människorna runt om i Sverige har gett honom styrka och det är viktigt att vi fortsätter visa vårt stöd, kampen fortsätter!
 
 
 
Alla interjuver är så gripande och när jag såg Ibbe i vintras var jag tvungen att gå fram till honom, just mina ord kanske inte hjälpte politikerna att ändra sig, men det var förhoppningsvis skönt att höra ännu mer stöd. Nu har vi snackat lite på facebook och Ibbe är först ut i min fortsättning på "snabba frågor"
 
Så här gott folk är lite snabba frågor till Ibbe:
 
Jag Heter: Abrahim Senior Jabateh
 
Jag bor: Silverdalen/Hultsfred
 
Men jag skulle vilja bo i: Helsingborg eller USA
 
Jag äter helst: Kinamat och tacos och kyckling
 
Jag dricker helst: Allt som är gott men mest saft
 
På min fritid gör jag helst: Träna fotboll, är med vänner, träna
 
Internetsida jag ofta besöker: Instagram, twitter eller fotbollsskandalen
 
Favoritklipp på youtube: Jag är inte inne så ofta på youtube, men är jag inne så kollar jag på detta http://www.youtube.com/watch?v=GTUIlOudlHI
 
Jag har slutat med: Att komma sent till lektionerna
 
Men börjat med: Att komma i tid till lektionerna
 
Jag skulle vilja vara bäst i världen på: Att spela fotboll
 
Jag skulle vilja tillägga: Lycka till Steve J-son




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin