Minnen

När jag var liten så brukade jag tillbringa större delen av sommarloven i Odensvi. Där bodde min mormors nya man, Uno. Ett mysigt vitt hus med röda knutar, stor trädgård med jordgubbsland och krusbärsbuskar. Vi var ofta ute och fiskade och för att få maskar att meta med körde vi ner en högaffel med el i marken, Uno sa att det var olagligt, men vi gjorde det ändå, jag tyckte det var häftigt.
 
Uno var jägare och jag fick låna hans jaktmössa när vi skulle ut i skogen. Han hade saltstenar utsatta i skogen och det var spännande att se alla spår och lista ut vilka djur som varit där. Uno körde en vit saab 900, den åkte vi till lanthandeln och köpte mat, och om man hade tur så fick man godis. 
 
Det är runt 18 år sedan jag var där och jag har ofta tänkt att hälsa på och kolla hur det ser ut nu. Tyvärr gick Uno bort i veckan, jag som verkligen ville träffa honom igen. Men i sommar ska jag åka till hans hus. 
 
Jag ångrar att jag inte har hälsat på, men dom minnena han har gett mig kommer alltid att finnas där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin