Simkort

Mobilen är mångas käraste ägodel, en pryl man nästan aldrig lämnar ifrån sig. Ibland kan man ha lite otur och ha kvar den vi fel tillfälle, det var jag med om idag.

På förmiddagen vikarierade jag som idrottslärare och på schemat stod det simhall. Niorna skulle testa på klädsim i hela 40 längder, vilket är rätt jobbigt.

Alla kämpade på sjukt bra, men efter halva tiden så gräver en tjej upp en iPhone från fickan. 20 längder simmandes med mobilen i fickan var inget mobilen gillade och var tvärdöd. Det ironiska var att tjejen i fråga hade erbjudit sig att samla in andra tjejers mobiler i sitt skåp, men glömt att lägga in sin egen.

Inte ens med simkort i mobilen hjälpte för att den skulle överleva. En samsung hade klarat äventyret, men jag håller mig fortfarande till iPhone och vi får se vad det blir för ny mobil för personen med endast ett fungerade simkort.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin